Micul gigant: Suzuki, mai important decât Mitsubishi Motors pentru Japonia - INFOGRAFIE

Micul gigant: Suzuki, mai important decât Mitsubishi Motors pentru Japonia - INFOGRAFIE

Grupul nipon Suzuki, al patrulea producător auto din „Ţara Soarelui Răsare“, este mai important pentru economia Japoniei decât Mitsubishi Motors, afectată la rândul său de un alt scandal privind consumul şi emisiile. Suzuki produce anual aproape 3 milioane de automobile şi 1,8 milioane de motociclete, având şase uzine în Japonia.

Suzuki a recunoscut zilele trecute că a declarat consum şi emisii mai mici pentru 16 modele comercializate în Japonia, fiind afectate 2,1 milioane de maşini vândute din anul 2010 încoace.
 
Constructorul, care se bazează îndeosebi pe producţia şi comercializarea de maşini mini şi pe motociclete produce, însă, şi ATV-uri, motoare de ambarcaţiuni nautice, scaune cu rotile sau mici motoare cu combustie pentru alte utilizări.
 
Dacă Mitsubishi Motors face parte dintr-un imens grup de companii, partea auto are vânzări anuale de 15,25 miliarde de euro. În schimb, Suzuki a generat venituri de 21,19 miliarde de euro în acelaşi an 2014. Circa 40% din vânzările grupului sunt generate în India de către subsidiara Maruti Suzuki, la care grupul japonez deţine 56% din acţiuni.
 
În Japonia, în schimb, Suzuki se concentrează pe piaţa vehiculelor mini, având aproape o treime din piaţă, în urma Daihatsu, parte a grupului Toyota.
 

Ce înseamnă Suzuki în Japonia

 
Suzuki deţine în Japonia un număr de şase fabrici, cu 14.750 de angajaţi, potrivit informaţiilor postate pe site-ul său oficial, în vreme ce singura fabrică din Europa se află în Ungaria.
 
Compania a produs în anul 2014 un număr de 3,04 milioane de automobile, din care 1,055 milioane au fost construite în Japonia. De asemenea, Suzuki este printre cei mai mari constructori de motociclete din lume, grupul realizând în acelaşi an 1,79 milioane de unităţi. În Japonia, însă, au fost produse doar 153.000 de bucăţi.
 
Principalii acţionari ai Suzuki sunt: The Master Trust Bank of Japan (5,4%), Tokyo Marine & Nichido Fire (4,1%), JP Morgan Chase Bank (4%), Japan Trustee Services Bank (3,9%), The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (3,6%), Shizuoka Bank (3,3%), Resona Bank (2,9%).

 

Nissan a preluat o treime din Mitsubishi

 
În urma scandalului privind consumul, Mitsubishi Motors s-a văzut nevoită să vândă 34% din acţiuni către un alt constructor auto, Nissan Motor, al treilea din Japonia, pentru 2,2 miliarde de dolari.
 
Pe de altă parte, Suzuki stă mult mai bine din punct de vedere financiar decât Mitsubishi, având în conturi 6,9 miliarde de dolari.
 

Scandal cu Volkswagen

 
Din 2009 şi până în 2015 grupul german Volkswagen a deţinut un pachet de 19,9% din acţiunile Suzuki, dar parteneriatul nu a adus decât scandaluri între cei doi producători, aşa că un tribunal de arbitraj a ordonat anul trecut Volkswagen să îşi vândă participaţia către Suzuki înapoi. Grupul nipon a răscumpărat-o pentru 3,8 miliarde de dolari.
 

Osamu Suzuki, de trei decenii în fruntea companiei

 
Grupul Suzuki este condus de către Osamu Suzuki, nepot al legendarului Michio Suzuki, cel care a fondat grupul în 1909. De-a lungul timpului, Suzuki a activat şi în industria textilelor, realizând războaie de ţesut. Osamu Suzuki a condus constructorul din 1978, fiind printre cei mai longevivi executivi din industria auto. Din anul 2000, el s-a retras din poziţia de director executiv, dar este în continuare preşedinte al concernului.
 

 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: