Hans Dieter Potsch, directorul financiar al Volkswagen, va deveni preşedinte al grupului auto german

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hans Dieter Potsch este susţinut de către Ferdinand Piech şi Wolfgang Porsche, cei doi veri care deţin majoritatea drepturilor de vot
Hans Dieter Potsch este susţinut de către Ferdinand Piech şi Wolfgang Porsche, cei doi veri care deţin majoritatea drepturilor de vot

Directorul financiar al Volkswagen, Hans Dieter Potsch, a fost numit membru în consiliul de supraveghere al grupului de către un tribunal german, creând astfel condiţiile ca acesta să fie numit miercuri preşedintele producătorului auto, relatează Bloomberg.

Rolul de director financiar va fi preluat de Frank Witter, care va renunţa la funcţia deţinută la Volkswagen Financial Services.

Poziţia de preşedinte al grupului fusese vacantată în primăvară, înainte de izbucnirea scandalului privind emisiile. Ferdinand Piech, preşedintele grupului, a demisionat în aprilie, după o încercare nereuşită de a-l schimba din funcţie pe Martin Winterkorn, fostul director general, care a demisionat din cauza scandalului legat de noxe. Acesta a fost înlocuit de Matthias Muller, fostul director general al diviziei de automobile sport Porsche.

Vicepreşedintele consiliului de supraveghere, Berthold Huber, a fost de atunci director interimar al grupului.

Piech şi vărul său Wolfgang Porsche deţin majoritatea drepturilor de vot de la VW, prin intermediul holdingului Porsche SE. Cei doi veri au fost susţinători fermi ai numirii lui Potsch în funcţia de preşedinte.

Volkswagen se află de la jumătatea lunii septembrie în centrul unui scandal fără precedent, după ce agenţia pentru mediu din SUA a acuzat grupul că s-a folosit de un soft ilegal pentru a reduce nivelul noxelor unor modele diesel, în timpul testelor de poluare.

Grupul va lansa în ianuarie o campanie de rechemare a circa 11 milioane de automobile la nivel mondial, care ar trebui să se încheie la sfârşitul anului 2016.

Volkswagen ar trebui să prezinte miercuri remediile tehnice autorităţilor din Germania, ţara cea mai afectată de prezenţa automobilelor diesel dotate cu softul ilegal.

Muller a declarat marţi că provizioanele de 6,5 milioane de euro constituite în trimestrul al treilea pentru acoperirea costurilor provocate de scandal nu vor fi suficiente, iar grupul va reanaliza toate programele de investiţii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite