Cartel în industria auto, format în anii '90, pentru manipularea emisiilor poluante. Guvernul german investighează acuzaţiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Industria auto din zona euro este pe cale să efectueze un val de disponibilizări

Autorităţile de concurenţă europene investighează existenţa unui presupus cartel în industria auto germană, a confirmat luni guvernul german, acesta exprimându-şi încrederea că acuzaţiile „vor fi clarificate complet”, dată fiind importanţa sectorului, relatează agenţia EFE.

Într-o conferinţă de presă, purtători de cuvânt ai Guvernului au dat asigurări că au aflat despre acest presupus cartel vinerea trecută, după ce săptămânalul "Der Spiegel" a scris că Volkswagen, Audi, Porsche, BMW şi Daimler s-au pus de acord încă din anii '90 asupra unor chestiuni legate de tehnologie, costuri, furnizori şi, inclusiv, tratarea emisiilor autovehiculelor diesel, potrivit Agerpres.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Economiei, Tanja Alemany, a explicat că ministerul a luat legătura cu autorităţile de concurenţă şi a menţionat că acest caz este "în mâinile Bruxelles-ului", însă nu a confirmat, aşa cum a publicat "Der Spiegel", că VW ar fi cel care a făcut "un autodenunţ".

Ministerul Economiei, a subliniat ea, ia "foarte în serios" informaţiile şi se aşteaptă la transparenţă totală, deoarece este în joc credibilitatea industriei şi doar o clarificare completă a acuzaţiilor poate readuce încrederea.

După cum a explicat Ministerul Economiei, informaţia a ajuns la Biroul federal de apărare a concurenţei şi la Bruxelles, care şi-a asumat cazul, motiv pentru care nu se investighează în Germania.

Guvernul nu a fost informat la acea dată deoarece este vorba despre instituţii care lucrează independent, a adăugat reprezentanta Ministerului Economiei.

Întrebată dacă acest nou caz, după scandalul manipulării emisiilor motoarelor diesel, pune în pericol marca "made în Germany", purtătorul adjunct de cuvânt al Cancelariei, Ulrike Demmer, a recunoscut importanţa sectorului auto pentru industria ţării şi şi-a exprimat încrederea în investigaţiile autorităţilor europene, că vor ajunge la concluziile care ar fi necesare.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Sebastian Hille, a refuzat, la rândul său, să comenteze "fondul problemei", care cu siguranţă va fi abordată la "reuniunea diesel" pe care Guvernul a convocat-o pe 2 august şi la care vor participa producătorii euro şi reprezentanţii guvernelor din statele federale unde se află principalele fabrici.

Hille s-a pronunţat, la fel ca şi colegii săi de la celelalte ministere, pentru o investigaţie aprofundată a presupusului cartel, dar a subliniat că obiectivul reuniunii din august, convocată de Ministerul Transporturilor şi de cel al Mediului, este ajungerea la un consens pentru reducerea emisiilor poluante în ţară.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite