Grupul de turism Thomas Cook discută cu guvernul britanic şi posibili investitori un acord de salvare de ultim moment

Grupul de turism Thomas Cook discută cu guvernul britanic şi posibili investitori un acord de salvare de ultim moment

Operatorul britanic de turism Thomas Cook discută cu guvernul şi cu posibili investitori un acord de salvare de ultim moment pentru a evita un colaps care ar trimite unde de şoc în sectorul călătoriilor, transmite Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cea mai veche companie de turism şi călătorii din lume se luptă pentru supravieţuire, după ce creditorii au avertizat că nu vor mai susţine acordul de salvare care este discutat de luni de zile.

Afectat de nivelul ridicat al datoriilor, concurenţa online şi incertitudinile geopolitice, Thomas Cook are nevoie de 200 de milioane de lire sterline (250 de milioane de dolari), pe lângă un pachet financiar de 900 de milioane de dolari convenit deja pentru a trece de lunile de iarnă, când trebuie să plătească hotelurile pentru serviciile oferite în vară.

Peste 20.000 de locuri de muncă sunt în pericol şi zeci de mii de călători ar fi blocaţi.

O persoană apropiată situaţiei a spus că grupul discută cu guvernul şi cu un număr de posibili investitori despre acoperirea deficitului de finanţare. În acest weekend are loc o şedinţă a consiliului de administraţie pentru evaluarea situaţiei.

„Nu ne-am dat bătuţi”, a spus persoana.

Asociaţia angajaţilor sariaţi din sectorul transporturilor, care reprezintă angajaţii Thomas Cook, a făcut apel la guvern să intervină cu „sprijin financiar real”.

Manuel Cortes, secretarul general al asociaţiei, a scris guvernului, cerându-i ”să acţioneze dacă va fi nevoie şi să salveze acest colţ emblematic al unei străzi britanice importante şi miile de locuri de muncă aferente”.

Acesta a scris: „Thomas Cook poate fi o afacere de succes şi trebuie să primească fiecare oportunitate să înflorească. Vă cer să fiţi gata să oferiţi Thomas Cook sprijin financiar real”.

„Compania trebuie salvată cu orice preţ. Niciun guvern britanic în toate minţile nu ar tolera pierderea atâtor locuri de muncă şi perspectiva ca un singur operator de călătorie major – TUI – să controleze piaţa turismului de masă”, a mai scris Cortes.

Rebecca Long-Bailey, consilier pentru afaceri al Partidului Laburist aflat în opoziţie, a spus că situaţia „este încă o dovadă a indiferenţei acestui guvern pentru locurile de muncă şi companiile care se scufundă”.

„Thomas Cook trebuie să exploreze toate opţiunile viabile, iar guvernul trebuie să ia în considerare să intervină şi să preia o participaţie, pentru a evita această criză”, a spus Long-Bailey.

Dacă Thomas Cook nu va reuşi să găsească fondurile necesare, ar putea fi pusă sub administrare specială, o formă de protecţie faţă de creditori care deseori precede falimentul.

Această situaţie ar declanşa cea mai amplă repatriere pe timp de pace din istoria britanică, circa 160.000 de britanici fiind plecaţi în vacanţe prin intermediul Thomas Cook, între destinaţii aflându-se California, Caraibe şi Corfu.

În total, aproximativ 600.000 de turişti, de pe pieţe ca Germania şi Scandinavia, ar putea fi blocaţi. Canalele de media socială ale companiei sunt asaltate de clienţi care întreabă dacă vor putea ajunge acasă.

Guvernul britanic şi autoritatea de reglementare a aviaţiei au conceput deja planuri pentru eventualitatea în care vor avea nevoie să intervină pentru a aduce călătorii acasă. Dar urmările unui astfel de eşec ar merge dincolo de vacanţele întrerupte ale clienţilor companiei.

Fondată în 1841 cu o cursă pe calea ferată în Marea Britanie, Thomas Cook operează în prezent hoteluri şi complexuri turistice, operatori aerieni, nave de croazieră şi sute de agenţii de turism stradale. Cu 21.000 de angajaţi, Thomas Cook desfăşoară operaţiuni în 16 ţări şi serveşte 19 milioane de clienţi pe an.

Prăbuşirea companiei ar putea afecta economii cu pieţe turistice mari, ca Spania, Grecia şi Turcia, acţionarii şi băncile creditoare, precum şi proprietarii numeroaselor sale agenţii.

Cel mai mare acţionar al Thomas Cook este compania chineză Fosun, care urma să aibă un rol central în pachetul financiar de salvare.

Sâmbătă, Departamentul pentru Transporturi şi compania au refuzat să comenteze.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: