Groupe PSA achiziţionează Opel pentru 2,3 miliarde euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Opel are 11 fabrici în şase ţări comunitare

Grupul francez PSA, care deţine mărcile Peugeot şi Citroen, a semnat vineri un acord cu General Motors (GM) pentru achiziţa uzinelor Opel şi Vauxhall contra sumei de 2,3 miliarde euro, potrivit Bloomberg.

Intenţia exprimată de Groupe PSA încă din 14 februarie pentru achiziţionarea Opel s-a finalizat vineri prin atingerea unui acord cu GM. Din suma totală de 2,3 miliarde euro pe care PSA o plăteşte pentru achiziţie, 1,3 miliarde euro vor fi achitaţi pentru constructorii auto Opel şi Vauxhall, iar restul de 1 miliard euro va fi plătită pentru divizia financiară a Opel, care va fi deţinută împreună cu GM şi banca franceză BNP Paribas.

În urma dificultăţilor întâmpinate de Opel în obţinerea de profit, în faţa concurenţei din partea Hyundai Motor şi Skoda, GM s-a văzut nevoit să vândă uzinele auto. Tranzacţia marchează abandonarea de către GM a operaţiunilor sale din Uniunea Europeană. Deşi acest deznodământ a fost evitat în 2009 din motive strategice, Brexit-ul a livrat o lovitură puternică pentru GM, scoţând în afara Uniunii uzinele britanice Opel, ce operează sub numele Vauxhall.

Achiziţia Opel va face din PSA al doilea mare producător auto european, după Volkswagen, depăşind Renault. Împreună cu Opel, grupul PSA ar ocupa o cotă de piaţă de aproximativ 16% în Europa. Schimbarea grupului auto de către Oepl va aduce economii anuale constructorilor de 1,7 miliarde euro până în 2026, după o investiţie de 1,6 miliarde euro. Aceste economii ar putea proveni atât din reducerea capacităţii de producţie, cât şi din achiziţiile comune, folosirea mai multor componente comune şi reducerea cheltuielilor mai puţin importante.

Directorul general al PSA, Carlos Tavares, susţine că odată cu achiziţionarea Opel uzinele auto cu sediul la Frankfurt vor putea aduce o contribuţie de creştere economică dincolo de limitele regionale. Surse Bloomberg susţin că PSA şi GM încă se află în tratative cu privire la capacitatea producătorului francez de a vinde automobile Opel pe piaţa mondială şi dreptul companiei americane de a introduce pe piaţa europeană modelele Chevrolet.

Problemele care încă planează deasupra acordului de achiziţie sunt constituite de capitalul uman şi locurile de muncă. Guvernele german şi britanic şi-au exprimat deopotrivă îngrijorarea cu privire la dispariţia locurilor de muncă de la uzinele Opel, respectiv Vauxhall. Incertitudinea rămâne marca definitorie pentru felul în care planurile de pensii ale angajaţilor Opel vor fi administrate, dar şi pentru felul în care vor fi aplicate planurile de reducere a producţiei. Groupe PSA a oferit, însă, garanţii pentru păstrarea celor patru fabrici germane cu cei aproximativ 38.000 angajaţi ai săi. Totuşi, astfel de garanţii nu au fost încă oferite cu privire la cele două fabrici britanice Vauxhall care au în jur de 4.500 angajaţi. Alte unităţi europene de producţie Opel se mai găsesc în Spania şi Polonia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite