Franţa investighează Facebook şi Google pentru posibile probleme antitrust pe piaţa publicităţii online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea pentru concurenţă din Franţa a deschis o investigaţie pentru posibile probleme antitrust legate de poziţia dominantă a Facebook şi Google pe piaţa publicităţii online, relatează MarketWatch, preluată de News.ro.

Instituţia va analiza rolul firmelor care ajută furnizorii de publicitate şi site-urile să cumpere şi să vândă publicitate în funcţie de demografie şi obiceiurile de navigare pe Internet.

Investigaţia, care ar urma să fie încheiată anul viitor, va analiza şi dacă unele companii, între care Facebook şi Google, au poziţii dominante pe piaţa publicităţii online, care continuă să se dezvolte rapid.

Măsura autorităţii pentru concurenţă din Franţa scoate în evidenţă interesul tot mai mare al autorităţilor de reglementare faţă de rolul jocat în piaţă de marile companii de internet şi volumul mare de date pe care le colectează despre utilizatori.

Autoritatea pentru concurenţă din Germania a deschis la rândul ei o investigaţie în acest an, pentru a stabili dacă Facebook abuzează de poziţia dominantă pe piaţa reţelelor sociale, pentru a determina utilizatorii să ofere informaţii personale.

Comisia Europeană investighează deja contractele de publicitate ale Google, după ce a adus deja acuzaţii împotriva companiei pentru abuz de putere în alte domenii.

În România, mai multe companii s-au plâns de faptul că Google şi Facebook impun semnarea contractelor de publicitate cu subsidiare din Irlanda, unde taxele sunt mai mici, astfel că firmele din România sunt dezavantajate fiscal.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite