Facebook: creşteri mici, venituri de un miliard de dolari, îngrijorare pe Wall Street

Facebook: creşteri mici, venituri de un
miliard de dolari, îngrijorare pe Wall Street

Reţeaua socială va avea probleme în a monetiza veniturile de pe ecosistemele mobile FOTO: Mediafax

Facebook şi-a anunţat rezultatele financiare pentru al doilea trimestru. Deşi a trecut de previziunile analiştilor de pe Wall Street, platforma socială a dezamăgit prin rata de creştere a veniturilor mai mică, lucru ce poate indica o stagnare periculoasă pentru o companie obişnuită să crească în mod constant. 

Ştiri pe aceeaşi temă

Problemele remarcate la prezentarea situaţiei financiare a companiei au fost scăderea ratei de creştere a veniturilor şi faptul că firma nu a oferit nicio previziune pentru viitor, tocmai pentru a linişti investitorii şi pentru a creşte veniturile din publicitate, esenţiale pentru Facebook. Acest lucru a afectat preţul acţiunilor la bursă, care au atins un nivel minim.

Reprezentanţii Facebook au declarat că investiţiile au fost de 413 milioane de dolari. De asemenea, reţeaua socială a raportat pierderi nete de 157 de milioane de dolari, mai exact 8 cenţi pe acţiune. Comparând cu anul trecut, situaţia nu este la fel de bună: în 2011, Facebook raporta un profit de 240 de milioane de dolari, adică 11 cenţi pe acţiune. Excluzând cheltuielile, Facebook a susţinut că a câştigat 12 cenţi pentru fiecare acţiune, cifră asemănătoare cu cea anticipată de analiştii de pe Wall Street.

De asemenea, reţeaua socială a raportat o creştere a veniturilor cu 32%, până la 1,18 miliarde de dolari. Este din nou mai mult decât au preconizat analiştii de piaţă, care se aşteptau la 1,15 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, există probleme şi în privinţa acestor cifre. Deşi ele nu sunt grave, la nivel macro, Facebook ar putea avea probleme pe viitor din cauza neîncrederii investitorilor. Rata de creştere a veniturilor este cea mai mică de la primul trimestru din 2011, iar o stagnare este negativă pentru o companie abia listată la bursă.

Soluţia Facebook – reclamele

Facebook câştigă cel mai mult din reclame şi din angajamentul utilizatorilor, adică acei utilizatori activi, care stau mult timp pe site şi consumă cantitatea de publicitate livrată către ei. În momentul de faţă, plaforma a ajuns la un număr total de 955 de milioane de utilizatori, o creştere de 54 de milioane de oameni faţă de luna martie.

Locul de unde va putea câştiga Facebook, lucru accentuat în trecut şi de Mark Zuckerberg, va fi ecosistemul mobil. Faţă de anul trecut, implicarea utilizatorilor pe mobil a crescut cu 67%, până la 543 de milioane de utilizatori. De curând, cu ajutorul opţiunii „Sponsored Stories”, Facebook a reuşit să ofere o primă formă de reclame mobile, dar reuşita lor va fi judecată mai târziu.

Preţul mediu al reclamei pe Facebook a crescut cu 9% în timpul trimestrului al doilea, alimentat şi de creşterea de la nivelul Statelor Unite ale Americii, unde a existat o creştere de 20% a veniturilor din reclamele sociale.

Analişti nemulţumiţi

Deşi rezultatele Facebook nu sunt dramatice, analiştii sunt rezervaţi în privinţa optimismului. Mark Mahaney de la Citigroup, a declarat pentru cnet.com că rezultatele „nu ar trebui văzute ca dramatice sau rele, dar întrebarea rămâne dacă Facebook va reuşi să monetizeze reclamele de pe dispozitivele mobile.

De asemenea, îngrijorarea a venit şi după declaraţiile unuia dintre managerii Facebook, David Ebersman, care a spus că impresiile în urma reclamelor, adică vizualizarea acestora, a scăzut la nivel general, tocmai din cauza trecerii şi pe dispozitivele mobile.

Întrebaţi de către cei prezenţi la evenimentul raportării veniturilor de planurile pe viitor şi cum se gândesc să monetizeze, reprezentanţii companiei au evitat răspunsuri specifice, iar cele pe care le-au oferit nu au făcut decât să stârnească îngrijorare. „Nu suntem televiziune. Nu suntem motor de căutare. Suntem o media nouă”, a declarat Sheryl Sandberg, şefa operaţiunilor Facebook.

Văzând că întrebările continuă, Sandberg a vrut să-i liniştească pe cei prezenţi şi până la urmă a vorbit despre veniturile din publicitatea mobilă şi interacţiunea cu utilizatorii de pe smartphone sau tabletă. Astfel, poveştile sponsorizate (Sponsored Stories) din fluxul de ştiri aduc un milion de dolari pe zi, jumătate venind din ecosistemul mobil.

Acţiunile au scăzut

În urma anunţului lui Mark Zuckerberg, acţiunile companiei au scăzut cu 11% în primele ore de după deschiderea bursei, până la un minim istoric de 23,94 dolari pe acţiune.

Acţiunile reţelei sociale au scăzut în ultima vreme, iar analiştii au vorbit de faptul că acest lucru este cauzat şi de pronosticul analiştilor, potrivit căruia Facebook ar putea rata ţinta de venituri. Deşi acest lucru nu s-a întâmplat, acţiunile companiei au scăzut oricum, mai ales că investitorii nu au văzut prea multe soluţii oferite de către conducerea companiei pentru monetizarea reclamelor pe platformele mobile şi mai multă implicare din partea utilizatorilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările