Elon Musk nu găseşte angajaţi pentru fabrica Tesla din Berlin, deşi le oferă salarii bune. De ce îl ignoră nemţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elon Musk încearcă cât de mult poate să demonstreze că poate fi un angajator atrăgător, care poate aduce până în vara anului viitor 7.000 de oameni în noua sa fabrică Tesla de lângă Berlin, însă germanii nu se înghesuie să se angajeze, scrie presa germană.

Tesla trebuie să angajeze până la 7.000 de oameni rapid, deoarece primele maşini sunt programate să iasă de pe linia de asamblare a uzinei din Gruenheide încă din iulie viitoare. Până la sfârşitul anului 2022, trebuie adăugaţi încă 5.000 de persoane pentru a creşte producţia.

Cu toate acestea, cu aproximativ opt luni înainte de începerea producţiei planificate, 5.000 din cei 7.000 de lucrători de producţie trebuie încă recrutaţi, au declarat pentru Automobilwoche oameni familiarizaţi cu efectele de recrutare ale Tesla.

În plus, Tesla mai trebuie să angajeze peste 100 de ingineri.

Odată cu scurgerea timpului, reprezentanţii Tesla au efectuat o căutare globală de personal adecvat. Şi când Musk a vizitat Berlinul pentru a primi premiul Axel-Springer pentru inovaţie, luna trecută, a făcut tot ce putea pentru a accelera procesul de recrutare, de la interviuri de angajare la care a participat personal, până la semnarea autografelor sau pozând pentru selfie-uri.

La începutul acestui an, Musk a crezut că ar fi uşor să găsească lucrători pentru prima fabrică europeană a Tesla, dar Germania reacţionează diferit.

Rapoartele negative ale mass-mediei despre manierele nepoliticoase, sistemul de „angajare şi concesiune” al Tesla şi prezenţa dominantă a şefului ar putea amâna potenţialii candidaţi. Până în prezent, doar o fracţiune din inginerii necesari pentru fabricarea vehiculelor au fost angajaţi, scrie Automotive News Europe.

Eventualele recomandări ale persoanelor care lucrează deja la Gruenheide nu l-ar putea ajuta pe Musk. Climatul de lucru este rece, organizaţia confuză şi haosul domneşte în multe locuri, spun ei. Starea de spirit în echipa actuală este extrem de scăzută, iar presiunea asupra angajaţilor este extremă.

„Cele mai importante calităţi necesare pentru a lucra la Tesla sunt rezistenţa şi flexibilitatea. Un criteriu important este disponibilitatea de a face un efort suplimentar orelor de muncă ", a declarat pentru Automobilwoche un oficial al agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă.

În unele cazuri, oamenii îşi ating limitele. Unii manageri au părăsit deja Gruenheide în grabă sau au fost concediaţi de Musk.

Acum câteva săptămâni, directorul executiv care supraveghea construcţia uzinei, Evan Horetsky, a trebuit să plece pentru că l-a contrazis pe Musk în cadrul întâlnirilor, lucru care nu este tolerat.

De asemenea, Tesla a pierdut deja managerul unităţii de turnare şi un alt director al departamentului de construcţii. Zece ingineri care au fost angajaţi pentru a ajuta la construirea fabricii au ales să renunţe la finalizarea perioadei de probă, a aflat Automobilwoche. Mai mult decât alţi 10 manageri sunt monitorizaţi personal de Musk însuşi.

În 2018, revista Wired a scris într-un articol numit „Dr. Elon şi domnul Musk” că, atunci când Musk este prost dispus, îi place să concedieze oamenii.

Potrivit unui sondaj realizat în Berlin, 36% dintre cei chestionaţi consideră Tesla un angajator atractiv, dar 32% consideră contrariul. O proporţie surprinzător de mare de aproape o treime nu a vrut să răspundă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite