Declinul sucurilor acidulate continuă. Consumatorii americani fug de băuturile dietetice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările de sucuri au scăzut în Statele Unite ale Americii şi în 2013 pentru al nouălea an consecutiv. De data aceasta, cele mai mari declinuri au fost înregistrate de băuturile carbogazoase promovate drept dietetice.

Vânzările totale de sucuri au scăzut cu 3% în 2013 pe piaţa americană, un declin dublu faţă de 2012, potrivit publicaţiei de specialitate „Beverage Digest”, preluată de „The Wall Street Journal”. 

Totodată, vânzările de băuturi carbogazoase au scăzut cu 1%, ajungând la valoarea de 76,3 miliarde de dolari, fiind pentru prima dată când în ultimii 15 ani când înregistrază o contracţie din punct de vedere al valorii în dolari. Asta arată că marii producători nu au reuşit să compenseze scăderea volumului vândut prin scumpirea produselor. 

Nu există încă vreun semn că anul 2014 va aduce o îmbunătăţire a pieţei, notează „The Wall Street Journal”. Îndelungatul declin al sucurilor a fost atribuit mai multor factori, principalul fiind temerile privind sănătatea în rândul consumatorilor. Însă un detaliu notabil în 2013 a fost scăderea mult mai abruptă a vânzărilor de băuturi dietetice faţă de cele normale, notează „The Wall Street Journal”.  

Cea mai mare contracţie din punctul de vedere al volumului vândut a fost a sortimetului dietetic al Coca-Cola şi cel dietetic al Pepsi. Similar, versiunea dietetică a Mountain Dew a avut o scădere mai mare a vânzărilor decât varianta normală. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite