Cum schimbă Dieselgate piaţa auto: VW investeşte 70 miliarde euro în producţia de maşini electrice

Cum schimbă Dieselgate piaţa auto: VW investeşte 70 miliarde euro în producţia de maşini electrice

Şeful VW, Matthias Mueller, a anunţat recent la Frankfurt planurile companiei de a construi 300 modele electrice din întreaga gamă a grupului de 12 mărci, angajându-se că va cheltui 20 miliarde euro până în 2030 pentru a lansa maşinile şi încă 50 de miliarde euro pentru a cumpăra bateriile necesare pentru alimentarea autovehiculelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Planurile Volkswagen sunt extrem de ambiţioase, menite fiind să spele imaginea creată de falsificarea testelor privind emisiile de noxe, scrie bloomberg.com. „Am priceput mesajul. Oamenii vor vehicule curate”, a spus pentru şeful Volkswagen Group, Matthias Mueller, omul care a preluat şefia companiei când a izbucnit uriaşul scandal al emisiilor poluante.
 
Planul se numeste Roadmap E şi este prezentat de companie ca fiind cel mai complet din toată industria auto. Potrivit acestuia, până în 2025 vor fi lansate 80 de maşini electrice din toate mărcile grupului, iar până în 2030 compania promite să aibă versiuni electrice pentru toate cele 300 de modele din gamele tuturor mărcilor din grup, după investiţii totale de 20 miliarde euro.
 
„O companie precum Volkswagen trebuie să deschidă drumuri, nu să-i urmeze pe alţii”, a spus CEO-ul grupului, Matthas Mueller, la un eveniment ţinut cu o zi înaintea deschiderii Salonului Auto de la Frankfurt.
 
Volkswagen promite că în jurul anului 2020 va scoate pe piaţă o compactă de dimensiunile lui Golf şi o autonomie de aproximativ 600 km.
 
Grupul a anunţat şi că va cumpăra baterii de peste 50 miliarde euro pentru maşinile electrice.
 
Motorul cu combustie internă şi cel electric vor coexista o vreme
 
Pe de altă parte, Mueller a spus că este încrezător că acum motoarele diesel şi pe benzină de pe maşinile Volkswagen sunt curate şi a adăugat că nu se va putea renunţa rapid la aceste motoare fiindcă încă nu există infrastructura de încarcare. „Motorul cu combustie internă şi cel electric vor coexista pentru o anumită perioadă, dar nu aş şti să vă spun pentru cât timp”, a spus Mueller, subliniind că motoarele disel rămân o parte esenţială a strategiei companiei.
 
 
China a devenit în ultimul timp cea mai recentă ţară care a anunţat intenţiile de eliminare treptată a vehiculelor alimentate cu combustibili fosili, urmând Regatul Unit şi Franţa, care au emis deja interdicţii privind modelele cu motoare cu combustie până în 2040. 
 
De altfel, întreaga industrie auto se află sub presiune, în special după ce Tesla a început să dezvolte modelul de 35.000 de dolari pentru a-şi lărgi recursul şi a suferi pierderi de miliarde de dolari. 
 
Ca atare, VW, Daimler şi BMW AG accelerează planurile de vehicule electrice pentru a reacţiona la scăderea vânzărilor de modele diesel pe fondul scandalului de înşelăciune al VW. 
 
Cu autoturismele lor mari, autovehiculele germane se bazează în special pe motorina de pe piaţa internă a Europei şi se ocupă de motoarele eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pentru a ajuta la respectarea regulilor de emisii tot mai stricte care se vor înăspri în continuare la începutul următorului deceniu.
 
Subliniind enormitatea schimbării care are loc în industrie, Mueller a declarat că VW va aloca 50 de miliarde de euro pentru achiziţia bateriilor şi că va organiza probabil cea mai mare licitaţie din istoria industriei în acest scop.
"Din punct de vedere financiar, suntem foarte robuşti", a spus Mueller într-un interviu acordat Bloomberg. "Vom aloca banii de care avem nevoie pentru a face aceste investiţii", a adăugat acesta.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările