Criza semiconductorilor continuă şi în 2022. Renault: Am fost nevoiţi să trimitem pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri

Criza semiconductorilor continuă şi în 2022. Renault: Am fost nevoiţi să trimitem pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri

Foto: Arhivă Adevărul

Penuria de semiconductori va continua cel puţin până la mijlocul anului următor a afirmat, marţi, directorul general de la Renault, Luca de Meo, trasmite Bloomberg.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit sursei citate, acest lucru va complica planurile grupului de restructurare a uzinelor sale.
 
CEO-ul de la Renault şi-a reiterat estimările conform cărora, în 2021, grupul va produce cu 500.000 de vehicule mai puţin din cauza penuriei de semiconductori, comparativ cu o medie de 3,75 milioane de vehicule vândute în fiecare an înainte de pandemia de Covid-19.
 
„În aceste condiţii, Renault a decis să dea prioritatea producţiei de autoturisme cu o marjă de profit mai mare precum şi vehiculelor comerciale, deoarece cererea pentru acestea rămâne una solidă.”, a declarat Luca de Meo, potrivit Agerpres.
 
„Renault a fost forţat, în unele cazuri, să trimită pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri. Este o nebunie" a spus directorul Renaul cu prilejul unei vizite la uzina de la Flins, în apropiere de Paris. 
 
La această uzină sunt produse în prezent modelele Renault Zoe şi Nissan Micra dar începând din 2024 îşi va schimba obiectul de activitate în reciclarea şi recondiţionarea vehiculelor şi componentelor uzate.
 
Potrivit datelor transmise de Bloomberg, reconversia uzinei de la Flins este o componentă importantă a unei strategii mai ample de restructurare demarată de Renault care include eliminarea unor locuri de muncă şi reducerea costurilor pe măsură ce sunt revizuite capacităţile globale de producţie. 
 
Renault vrea să consolideze producţia de automobile electrice din Franţa la uzina de la Douai, unde vor fi produse şi vehiculele electrice marca Megane. În plus, Renault a decis să producă în China modelul ieftin Dacia Spring.
 
În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group a fost de 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. 
 
Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent.
 
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 
 

Situaţia în România

Potrivit datelor transmise de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producţia de autoturisme din ţara noastră, în primele zece luni ale anului, se prezintă astfel: DACIA: 208.104 unităţi, FORD: 125.075 unităţi.
 
În acest an, Ford a suspendat de mai multe ori producţia de vehicule şi motoare la uzina sa din Craiova, ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori. 
 
O oprire a fost făcută în perioada 26 februarie – 10 martie. În aprilie, producţia de vehicule a fost suspendată pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. Ultima oprire a activităţii uzinei a fost în data de 18 octombrie.
 
De la începutul anului şi uzina Dacia de la Mioveni s-a aflat în mai multe rânduri în situaţia în care a fost nevoită să întrerupă activitatea din cauza lipsei pieselor electronice. Producţia a fost oprită în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, iulie (trei zile), septembrie (şapte zile) şi octombrie (o zi).
 

Soluţii pentru a face faţă crizei globale de cipuri

Conform datelor transmise în urmă cu câteva zile de Reuters, în condiţiile în care criza globală de cipuri durează mai mult decât se preconiza iniţial, o serie de constructori, inclusiv giganţii germani Daimler şi Volkswagen, au fost nevoiţi să îşi regândească strategiile de producţie.
 
Asfel, achiziţionarea de cipuri direct de la producător, reconfigurarea automobilelor sau producerea lor fără anumite părţi care presupun cipuri sunt doar câteva dintre soluţiile la care au fost nvoiţi să recurgă producătorii auto pentru a face faţă crizei de semiconductori.
 
Potrivit sursei citate, în mod normal, constructorii auto cumpără componente de la marii furnizori precum Bosch sau Continental, care la rândul lor cumpără de la furnizori aflaţi mai departe de-a lungul lanţului de aprovizionare. 
 
„Acest lucru se schimbă acum.”, susţine directorul de achiziţii de la Daimler, Markus Schafer, conform căruia, compania a pus la punct o linie directă de comunicare cu toţi furnizorii de cipuri, inclusiv cu cei din Taiwan.
 
La rândul său, directorul general de la Volkswagen, Herbert Diess vorbeşte de „parteneriatele strategice" încheiate de compania pe care o conduce cu producători de cipuri din Asia.
 
Pe lângă stabilirea unei linii directe de comunicare cu toţi furnizorii de cipuri, Daimler a mai decis să aleagă un nou design pentru unităţile de control. Conform datelor transmise de Reuters, în loc să utilizeze doar un anumit cip, aceste unităţi sunt concepute pentru a lucra cu cipuri alternative care pot fi utilizate în situaţii în care sunt probleme de livrări.
 
Alţi constructori auto au mai recurs la soluţia stocurilor, iar BMW a decis să producă întregul automobil exceptând partea care presupune cipuri, urmând ca atunci când acestea vor fi livrate, automobilul să fie finalizat în proporţie de 100% relativ uşor.
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările