Criza de cipuri s-ar putea prelungi până în 2023. Oficial: „Livrările vor fi mai scăzute şi anul viitor. Este o luptă pentru fiecare cip”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto shutterstock
Foto shutterstock

Daimler AG estimează că o atenuare semnificativă a deficitului de cipuri nu va avea loc până în 2023, a afirmat directorul general al grupului auto german, Ola Kaellenius, transmite Reuters.

Potrivit sursei citate, Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.

În acest context, producţia de maşini Mercedes va fi mai redusă decât în urmă cu un an în trimestrul patru din 2021, care în mod obişnuit este un trimestru solid, deoarece compania începe redresarea în urma efectelor pandemiei, a avertizat Kaellenius.

Acesta a adăugat: „Nu putem fi siguri 100% de livrările de semiconductori. Închiderea în această vară a fabricilor din Malaezia care procesează semiconductori, din cauza pandemiei, a reprezentat un pas înapoi pentru eforturile industriei auto de a recupera producţia pierdută anul acesta", informează Agerpres.

„Sperăm să putem stabiliza situaţia în trimestrul patru din 2021 şi să consolidăm situaţia în 2022. Va trebui să rămânem flexibili", a adăugat el.

Acesta a explicat că marii producători de cipuri susţin că restricţiile în aprovizionare vor continua până în 2023.

Şi Martin Daum, directorul general al diviziei de de camioane şi autobuze, a avertizat că Daimler Trucks & Buses va continua anul viitor să vândă mai puţine vehicule decât ar fi putut comercializa, din cauza deficitului de cipuri, care afectează producţia.

„Cu certitudine, livrările vor fi mai scăzute decât am fi putut vinde, iar problema va continua şi în 2022. Este o luptă pentru fiecare cip", a spus Daum, la o masă rotundă cu jurnaliştii.

Deşi producătorii de vehicule de pasageri, cum ar fi BMW şi Daimler, pot majora preţurile pentru a compensa pierderile provocate de cipuri, producătorii de camioane nu au această flexibilitate, a explicat oficialul. 

Totuşi, compania îşi menţine obiectivul de a reduce până în 2025 costurile fixe cu 15%, de la nivelul din 2019, iar tăierile sunt "în derulare", a declarat Daum.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

În ultimele luni, producătorii auto din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. 

Şi grupul auto francez Renault SA a avertizat, vinerea trecută, că din cauza crizei globale a semi-conductorilor producţia sa de automobile în acest an va fi mai mică decât se preconiza anterior.

Renault, proprietarul Dacia, estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a unei producţii de circa 170.000 de unităţi. În aceste condiţii, grupul francez anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule

Săptămâna trecută şi producătorul auto ceh Skoda, parte a grupului Volkswagen AG, a anunţat că a redus semnificativ producţia, pentru o perioadă de două săptămâni, din cauza deficitului global de cipuri şi alte componente. În 7 octombrie Skoda anunţa că din 18 octombrie „va reduce semnificativ sau chiar va opri producţia" până la finalul anului, din cauza deficitului global de cipuri, care afectează industria auto.

Scade şi producţia din România 

Potrivit Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), productia de autoturisme din România, în primele nouă luni ale anului, a ajuns la volumul de 315.115 unităţi. Pe marci producţia se prezintă astfel: Dacia: 194.497 unităţi; Ford: 120.618 unităţi.

Totodată, producţia auto din România, în luna septembrie a acestui an, a fost de numai 29.077 autoturisme, cu mult sub cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2020 (57.846 autoturisme) şi 2019 (37.153 unităţi). 

Din totalul autoturismelor produse, în septembrie, 21.921 de unităţi au fost fabricate în uzina Dacia de la Mioveni şi 7.156 unităţi au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Scăderea producţiei a venit pe fondul opririlor din luna septembrie a activităţii uzinei Dacia de la Mioveni (cinci zile la începutul lunii septembrie şi două zile la finalul lunii), din cauza crizei semiconductorilor.

De la începutul anului, în România, Dacia şi Ford au oprit de mai multe ori activitatea fabricilor de la Mioveni şi Craiova, tot din lipsa microcipurilor. 

Tot pe fondul crizei componentelor electronice şi angajaţii uzinei Dacia au rămas acasă în data de 8 octombrie 2021. Dacia a mai întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producţia uzinei de la Mioveni a mai fost oprită şi în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

Şi productia de vehicule şi motoare a fabricii Ford din Craiova a fost suspendată în data de 18 octombrie, ca urmare a problemei aprovizionarii cu semiconductori. Uzina celor de la Ford a mai fost oprită, în acest an, în perioada 26 februarie – 10 martie, dar şi în aprilie, din cauza lipsei de semiconductori. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite