Comisia Europeană crede că scandalul Volkswagen este „irelevant“ în introducerea testelor de poluare în condiţii reale de trafic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Comisia Europeană a încercat de mai mult timp să impună teste în condiţii reale de trafic, dar nu a reuşit din cauza opoziţiei constructorilor şia statelor dependente de industria auto  FOTO Getty Images
Comisia Europeană a încercat de mai mult timp să impună teste în condiţii reale de trafic, dar nu a reuşit din cauza opoziţiei constructorilor şia statelor dependente de industria auto  FOTO Getty Images

Executivul de la Bruxelles consideră că scandalul motoarelor diesel trucate de Volkswagen „este irelevant“ în ceea ce priveşte planurile sale de introducere a noilor teste care să măsoare emisiile în trafic, nu doar în laborator. Instituţia arată că doar face propuneri şi că era necesar un compromis între statele membre pentru a face posibile aceste teste.

„Desigur, (cazul) Volkswagen este relevant în termeni de context. Dar este irelevant pentru introducerea testelor de emisii reale în trafic“, a declarat purtătorul de cuvânt Lucia Caudet, la conferinţa de presă zilnică a Executivului comunitar, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.ro

Ţinte „mai puţin ambiţioase“

Referitor la decizia ţărilor de a continua să permită producătorilor ca autovehiculele să polueze, în testele din trafic, peste limitele stabilite de Uniunea Europeană, purtătorul de cuvânt a precizat că implementarea acestui tip de test a fost examinată din momentul în care organismul european a devenit conştient de aceste discrepanţe. 

„O altă chestiune este dacă e necesară deschiderea unei cercetări penale pentru comportament ilegal“, a spus purtătorul de cuvânt. 

Caudet a afirmat că CE „doar face propuneri statelor membre“ şi că era necesar „un compromis între aceste ţări pentru a face posibile noile teste“.

„Pentru noi este un pas important“, a concluzionat ea, „ţinând cont că în prezent probele în trafic de măsurare a gazelor poluante la maşinile diesel pot atinge o diferenţă de 400 % faţă de cele din laborator“. 

Aceste probe din laborator, deocamdată singurele obligatorii, sunt cele utilizate în prezent în cazul controalelor de care Volkswagen a trecut prin trucarea motoarelor. 

CE pregătea această legislaţie pentru introducerea, obligatoriu, a testelor complementare în condiţii reale de mers dinainte de izbucnirea scandalului Volkswagen şi trebuia să intre în vigoare din 2017. 

Cum arată propunerea

Cele 28 de state membre şi CE au stabilit miercuri, într-un comitet tehnic, că autovehiculele din trafic pot depăşi cu 110% limitele fixate fără a se considera infracţiune, într-o perioadă tranzitorie, din septembrie 2017 (pentru modele noi), în septembrie de 2019 (pentru toatele autovehiculele noi). 

Ulterior, vor putea depăşi cu 50% limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx, o substanţă cancerigenă) per kilometru, la maşinile diesel, din ianuarie 2020 în cazul modelelor noi şi ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi. 

Aceste cifre sunt „mai puţin ambiţioase“ faţă de cele propuse iniţial de CE. 

Acordul va trebui acum să treacă prin Parlamentul European, care îl poate aproba sau respinge, dar nu să îl modifice prin amendamente. 

Comisia speră ca acest nou sistem de teste reale în trafic să fie adoptat la începutul lui 2016. Acordul va permite ca, de la 1 septembrie 2017, probele reale de emisii să determine dacă un model nou de autovehicul primeşte aprobarea de a fi scos pe piaţă.

Anterior, constructorii europeni au făcut lobby la Bruxelles împotriva unor condiţii stricte, argumentând că acestea vor duce la creşterea preţurilor pentru maşini, vânzări mai slabe şi, în final, la pierderea locurilor de muncă.

Volkswagen cercetează 20 de persoane

Volkswagen crede că 10-20 de persoane sunt implicate în scandalul emisiilor, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, potrivit Agerpres.ro.

Până acum, VW a susţinut că un mic grup de directori a supervizat instalarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, dar publicaţia germană „Der Spiegel“ susţine că investigaţiile au dezvăluit că sunt implicaţi în scandal în jur de 30 de directori. 

Luna aceasta, alte surse au anunţat că peste zece directori importanţi de la Volkswagen sunt suspendaţi în timpul anchetei interne care are loc la compania germană, după ce VW a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

600 de plângeri penale împotriva VW numai în Elveţia

Un număr de 600 de oameni au depus plângeri penale în Elveţia împotriva gigantului Volkswagen în privinţa emisiilor aruncate în atmosferă de către maşinile diesel, potrivit biroului Procuraturii Generale, scrie Business Insider. Acestea vor fi combinate cu investigaţia declanşată de procurorii federali împotriva grupului german.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite