Comcast a cumpărat studiourile DreamWorks Animation, într-o tranzacţie în valoare de 3,8 miliarde de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Statele Unite, Comcast, a anunţat recent că a achiziţionat studioul de producţie cinematografică DreamWorks Animation cu suma de 3,8 miliarde de dolari, scrie News.ro.

În ultimele luni, valoarea acţiunilor DreamWorks a crescut cu aproape 50%, iar oferta de cumpărare a fost de 41 de dolari per acţiune, în numerar reprezentând o primă de 27% în raport cu valoarea acţiunilor DreamWorks la închiderea de miercuri a bursei newyorkeze.

Directorul general al grupului DreamWorks, Jeffrey Katzenberg, va fi preşedintele DreamWorks New Media, care va grupa participaţiile pe care studioul cinematografic hollywoodian le deţine în companiile Awesomeness TV şi NOVA. Totodată, Jeffrey Katzenberg va fi şi consultant pentru NBCUniversal.

Studioul DreamWorks Animation, aflat în spatele unor filme de mare succes, precum „Shrek“, „Kung Fu Panda“ şi „Madagascar“, s-a desprins din grupul DreamWorks SKG în anul 2004 şi a fost listat la bursă. Studioul a fost înfiinţat în 1994 de Steven Spielberg, David Geffen şi Jeffrey Katzenberg.

The Wall Street Journal a anunţat miercuri că grupul Comcast se afla în negocieri pentru a achiziţiona DreamWorks Animation.

Pentru Comcast, un uriaş din piaţa de telecomunicaţii americană, evaluat la 148 miliarde de dolari, această achiziţie îi permite să îşi extindă imperiul în sectorul animaţiei şi al filmelor care se adresează întregii familii, după modelul producţiilor Disney. Acest sector este extrem de apreciat, prin prisma succesului potenţial pe care producţiile de acest tip le au la scară planetară, în ţări care aparţin unor culturi diferite, notează News.ro.

Tranzacţia îi va permite şi o administrare mai facilă a lansărilor de produse derivate, precum jocuri, figurine, articole vestimentare şi diverse atracţii turistice în parcurile tematice. După 2011, când a fost cumpărat de Comcast, studioul NBCUniversal, aflat până în acel an în proprietatea grupului General Electric, a investit foarte mult în parcurile tematice.

Mărimea relativ modestă a DreamWorks Animation în comparaţie cu marile studiouri hollywoodiene precum Disney şi Warner Brothers ar putea reprezenta totuşi un handicap, în măsura în care succesul filmelor sale în rândul publicului mondial rămâne un element imprevizibil, în contextul în care costurile de producţie pentru anumite pelicule depăşesc cu regularitate bugete de peste 130 de milioane de dolari. Această problemă ar urma să fie rezolvată prin integrarea DreamWorks într-un grup important, precum Comcast, care deţine însă deja un studio de animaţie – Illumination Entertainment.

Mai multe eşecuri suferite în ultimii ani au determinat DreamWorks Animation să îşi reducă cheltuielile, să suprime 500 de locuri de muncă, să renunţe la activităţile din nordul Californiei şi să îşi limiteze producţia la două filme pe an. Pentru a contracara caracterul haotic al performanţelor sale financiare, DreamWorks Animation şi-a dezvoltat producţiile pentru televiziune şi s-a angajat, pentru mai mulţi ani, să furnizeze conţinuturi originale pentru platforma online Netflix.

Jeffrey Katzenberg a încercat – fără să reuşească – în ultimii ani să vândă DreamWorks Animation companiei japoneze SoftBank, în 2014, şi gigantului din domeniului producţiei de jucării, Hasbro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite