Care este noua strategie McDonald's pentru care a cedat afacerea de 100 de milioane de euro din România

Care este noua strategie McDonald's pentru care a cedat afacerea de 100 de milioane de euro din România

Primul resaturant McDonald's deschis în 1995 la Bucureşti în Piaţa Unirii

McDonald’s România a fost preluată de o companie înregistrată în Malta, Premier Capital, care va deţine astfel franciza celui mai mare lanţ de restaurante din ţară, cu o cifră de afaceri estimată la peste 100 de milioane de euro pe an şi 67 de unităţi. Tranzacţia vine după doi ani în care compania a căutat un partener căruia să-i vândă afacerea din România.


Premier Capital este o divizie a unui conglomerat mai mare, Hili Ventures, şi are încheiate parteneriate cu companii precum McDonald’s şi Apple. Alte divizii ale Hili ventures au activităţi în domenii precum logistica, inginerie, tehnologie şi imobiliare. Hili are afaceri în 10 ţări şi peste 3.500 de angajaţi. Este o afacere de familie şi are sediul în Marsa, Malta.

România devine a şasea piaţă unde compania malteză deţine o franciză McDonald’s, însă cea mai mare, pentru că pe celelalte cinci pieţe operează doar 60 de restaurante. Ţările unde mai deţine restaurante sunt Grecia, Malta, Estonia, Letonia şi Lituania.

Compania este prezentă în România şi Ungaria cu iCentre, brand sub care funcţionează o reţea locală de magazine pentru comercializarea produselor Apple.

După patru ani de regres, veniturile sunt din nou în creştere, iar cedarea francizei din România vine în contextul transformărilor companiei la nivel global. Pentru acest an, managementul companiei a anunţat că ţinteşte creşterea cu 5% a vânzărilor la restaurantele sale din întreaga lume.

Acţiunile McDonald’s au avut o evoluţie foarte bună în 2015, apreciindu-se cu 25%, mult peste concurenţa: Burger King, Taco bell şi Wendy’s. Cotaţia acţiunilor este doar cu 2% sub cel maximul istoric. Performanţa este cu atât mai importantă cu cât Indicele Dow Jones Industrial a scăzut cu 8% în acceaşi perioadă.

Rezultatele sunt urmarea schimbării filozofiei McDonald’s după preluarea postului de CEO de către Steve Esaterbook în 2014. În timp ce meniurile clasice se regăsesc în orice restaurant, francizorilor li s-a permis să ofere specialităţi locale cu care să-şi atragă clienţii. „Creşterea profitului operaţional se datorează eforturilor pentru satisfacerea dorinţelor clienţilor noştri: meniuri apetisante, alimente de calitate superioară, confort şi preţuri competitive”, explică Easterbrook motivele redresării financiare.

Când McDonlad’s domina piaţa de fast food, meniurile lor erau inovative şi cu un raport foarte bun preţ-calitate, chiar dacă burgerii săi nu erau cei mai gustoşi. În ultimii ani însă s-au confruntat cu o concurenţă acerbă ale altor lanţuri de restaurante care acaparau clientelă cu meniuri mai gusoase şi ingrediente de calitate mult mai bună. Succesul demonstra că apăruse o generaţie nouă de consumatori, dispusă să plătescă ceva mai mult pentru o masă mai apetisantă.

Sub conducerea noului CEO Steve Easterbrook, McDonald’s se străduieşte să se reinventeze şi să şteargă imaginea de restaurant unde se serveşte mâncare plină de calorii şi nesănătoasă. În primul rând s-a renunţat la procesele încete de evaluare pentru a efectua schimbări, care puteau dura ani până la implementarea lor la nivelul întregii reţele.

Într-un an de zile, reţeaua de restaurante fast food a făcut schimbări importante, în special pe principala piaţă, cea din SUA. De la extinderea posibilităţii de a comanda micul dejun întreaga zi, renunţarea de carne obţinută de la păsări tratate cu hormoni de creştere şi introducerea unui concept nou de restaurant, McDonald’s Next, conducerea vrea să se impună ca o companie inovativă aflată în pas cu gusturile clienţilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: