Bild: Volkswagen negociază cu Fondul Suveran al Qatarului pentru reducerea rolului sindicatelor. Grupul german dezminte

Bild: Volkswagen negociază cu Fondul Suveran al Qatarului pentru reducerea rolului sindicatelor. Grupul german dezminte

Vânzările Volkswagen au scăzut cu 25% în SUA de la declanşarea scandalului, iar Toyota a redevenit lider mondial, luând faţa grupului german

Autoritatea pentru Investiţii din Qatar (QIA), al treilea acţionar în cadrul Volkswagen, ar fi solicitat conducerii Volkswagen reducerea rolului sindicatelor în companie, reprezentanţii angajaţilor deţinând tot atâtea locuri ca şi acţionarii în Consiliul de Supraveghere şi fiind, în trecut, împotriva reducerilor de costuri, potrivit publicaţiei germane „Bild am Sonntag“.

La întâlniri  au participat duminică Matthias Mueller – noul director general al Volkswagen, Hans Dieter Pötsch – preşedintele consiliului de supervizare, ales şi el tot în septembrie, dar şi Wolfgang Porsche şi Hans Michel Piëch – reprezentanţi marcanţi ai familiei care controlează Volkswagen, conform Wall Street Journal.
 
Consiliul de supervizare este compus din 20 de membri, din care doi sunt numiţi de fondul suveran de investiţii din Qatar. Aceştia sunt Akbar Al Baker – director executiv al Qatar Airways, şi Hussain Ali Al-Abdulla – vicepreşedinte al Qatar Holding LLC.
 
Potrivit Volkswagen, acestea sunt discuţii normale, „introductorii“, fiind o vizită de prezentare a noii conduceri în faţa unui partener important. Conform WSJ, fondul suveran al Qatarului cere Volkswagen să lupte împotriva scăderii vânzărilor de automobile diesel printr-o iniţiativă legată de autoturisme electrice în SUA.
 
Astăzi, Volkswagen a dezminţit că noua conducere negociază reducerea rolului sindicatelor în companie. „Codeterminarea (luarea deciziilor împreună, de către reprezentanţii sindicatului şi ai corporaţiei – n.r.) şi rolul consiliului angajaţilor nu au fost pe agenda discuţiilor“, a afirmat un purtător de cuvânt al VW. 
 
Fondul suveran de investiţii din Qatar, care deţine o participaţie de 17% în cel mai mare producător auto european, a refuzat să comenteze informaţia. 
 
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 
 
Ulterior, Volkswagen a recunoscut că alte 800.000 de maşini au probleme cu emisiile de dioxid de carbon şi consumul de carburant. Grupul german riscă o amendă de 18 miliarde de dolari numai în SUA.
 
Grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Skoda, Seat, Audi, Bentley, Bugatti şi Lamborghini, dar şi camioanele MAN şi Scania şi motocicletele Ducati.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările