Berea de după fuziune: Mărcile de bere Peroni şi Grolsch, aproape de a ajunge în mâinile unui concern japonez

Berea de după fuziune: Mărcile de bere Peroni şi Grolsch, aproape de a ajunge în mâinile unui concern japonez

SABMiller vinde o parte dintre mărcile sale pentru a putea merge mai departe fuziunea cu AB InBev     FOTO Getty Images

Producătorul nipon de bere Asahi Group a oferit 2,55 miliarde euro (2,77 miliarde dolari) pentru achiziţia operaţiunilor europene ale companiei SABMiller, care includ mărcile Peroni, Grolsch şi Meantime, precum şi pentru afaceri din alte ţări care au legătură cu cele trei branduri, potrivit "Wall Street Journal".

Asahi dispune de o perioadă de exclusivitate în privinţa acestor mărci, potrivit unui anunţ al SABMiller.
 
Anterior, Wall Street Journal a scris, citând surse, că Asahi se apropie de achiziţia mărcilor Peroni şi Grolsch, într-o eventuală tranzacţie care poate ajunge la 400 miliarde de yeni (3,5 miliarde dolari).
 
SABMiller vrea să vândă cele două branduri în contextul achiziţiei companiei de către Anheuser-Busch InBev. Tranzacţia Anheuser-Busch InBev-SABMiller, evaluată la 108 miliarde dolari, ar crea un gigant al industriei berii cu o cotă de aproximativ 30% pe piaţa mondială.
 
Preluarea, anunţată în noiembrie, a atras atenţia autorităţilor de reglementare din Europa, SUA şi alte pieţe.
 
Printre companiile care şi-au exprimat intenţia de a cumpăra s-au numărat şi Thai Beverage din Thailanda precum şi San Miguel Corp din Filipine.
 
O achiziţie a mărcilor Peroni şi Grolsch ar fi cea mai mare de până în prezent pentru Asahi în afara Japoniei. Deşi compania domină piaţa niponă, la nivel global are o prezenţă redusă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: