Apune o epocă: Volkswagen nu va mai fabrica maşini diesel, dar nici pe benzină. Când va lansa ultimele modele

Apune o epocă: Volkswagen nu va mai fabrica maşini diesel, dar nici pe benzină. Când va lansa ultimele modele

Cel mai mare producător de automobile din lume, Volkswagen AG, puternic afectat de scandalul Dieselgate, a anunţat că va renunţa în totalitate la fabricarea maşinilor cu combustie internă, anunţând şi data la care va lansa ultima generaţie de automobile pe benzină şi motorină.

Ştiri pe aceeaşi temă

Volkswagen AG se aşteaptă ca epoca maşinilor cu combustie internă să se stingă, începând cu anul 2026, când va lansa ultima generaţie de automobile pe benzină şi motorină, informează Bloomberg.
 
Producătorii auto tradiţionali se află sub o presiune din ce în ce mai mare din partea autorităţilor de reglementare pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon pentru a combate schimbările climatice, determinând Volkswagen să efectueze o trecere radicală la vehiculele electrice.
 
"Colegii noştri lucrează la ultima platformă pentru vehiculele care nu sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2", a declarat Michael Jost, şef de strategie pentru brandul Volkswagen, la o conferinţă a industriei din apropierea sediului companiei din Wolfsburg, Germania. "Eliminăm treptat motoarele cu combustie la minimul absolut."
 
Cel mai mare producător de automobile din lume a început să introducă primul val de maşini electrice, inclusiv Porsche Taycan care va apărea anul viitor. Compania alocă 50 de miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru introducerea autovehiculelor electrice.
 
VW intenţionează să lanseze versiuni complet sau parţiale electrice în întreaga sa gama de peste 300 de autoturisme, autoutilitare, camioane şi motociclete, până în 2030.
 
VW va continua să-şi modifice tehnologia pentru motoarele cu combustie după ce noua platformă va fi introdusă, în următorul deceniu. După 2050, ar putea exista în continuare unele modele de benzină şi motorină în regiunile în care infrastructura de încărcare electrică nu este suficientă, potrivit lui Jost.
 
Producătorul german este "pe deplin angajat" faţă de obiectivele descrise în acordul privind clima de la Paris.
 
Abandonarea treptată a motoarelor cu combustie internă marchează o schimbare importantă pentru Volkswagen, după scandalul care implică 11 milioane de vehicule în întreaga lume.
 
"Da, avem o responsabilitate clară aici", a spus Jost. "Am făcut greşeli".
 
citeste totul despre: