Angajaţii Renault din Rusia au fost trimişi în concediu plătit. De ce a fost nevoit producătorul auto să înceteze activitatea la uzinele sale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: News.ro
Foto: News.ro

Constructorul auto rus Avtovaz, o subsidiară a grupului Renault-Nissan, şi-a trimis angajaţii într-un concediu plătit timp de trei săptămâni, din cauza lipsei de componente importate, ca urmare a sancţiunilor occidentale introduse după invazia Ucrainei, transmite AFP.

Potrivit sursei citate, Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, a fost nevoit să înceteze activitatea la două din uzinele sale.

De asemenea, concediile de vară, care erau prevăzute a fi efectuate în perioada 25 iulie-14 august, au fost devansate începând cu 4 aprilie, a comunicat producătorul auto agenţiilor de presă ruseşti, informează Agerpres. 

Grupul auto a precizat că trimiterea angajaţilor în concediu va permite companiei „să acumuleze componentele necesare pentru a asigura o funcţionare mai stabilă, începând cu data de 25 aprilie, a uzinelor de la Togliatti şi Izhevsk", care au oprit activitatea la începutul lunii martie.

Pe lângă prăbuşirea rublei, care ar urma să afecteze posibilitatea ruşilor de a achiziţiona automobile importate, numeroşi constructori auto şi-au anunţat încetarea producţiei şi/sau a vânzărilor de automobile şi componente în Rusia.

Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, are o expunere deosebită pe Rusia. Renault deţine un pachet de 68% din acţiunile Avtovaz, producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică. În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piaţă comparativ cu alţi mari producători auto internaţionali. 

Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi aproape 40.000 de angajaţi în această ţară.

Celălalt acţionar de la AvtoVaz este Rostec State Corp., un conglomerat din sectorul de apărare deţinut de statul rus şi condus de Sergey Chemezov, un aliat al lui Vladimir Putin şi o persoană care este pe lista celor sancţionaţi de SUA. 

La sfârşitul săptămânii trecute, grupul auto francez Renault SA anunţa că şi-a păstrat intacte legăturile cu Rusia, în pofida războiului din Ucraina, deoarece existau îngrijorări cu privire la costurile ridicate ale unei retrageri din societatea mixtă pe care o are împreună cu un partener rus, informa Bloomberg.

Potrivit sursei citate, în plus, constructorul auto susţinea că vrea să evite o naţionalizare a subsidiarei sale ruseşti, AvtoVaz, care joacă un rol important în relansarea grupului. Poziţia Renault era susţinută şi de guvernul francez, cel mai puternic acţionar la Renault, au adăugat sursele.

Totuşi, un purtător de cuvânt a declarat că Renault monitorizează în continuare situaţia.

În ultimele zile, Renault a devenit singurul mare constructor auto mondial care nu a oprit schimburile comerciale cu Rusia şi nu a oprit producţia la uzinele din Rusia. Rivalul Stellantis NV a anunţat zilele trecute că a suspendat importurile şi exporturile de automobile din Rusia, adăugându-se altor constructori, precum Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. şi Mercedes-Benz AG, care au luat o decizie similară. Chiar şi Nissan, partenerul japonez al Renault, a oprit exporturile spre Rusia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite