Ancheta în cazul maşinii Uber care a ucis o femeie în SUA: supraveghetorul uman nu a încercat să frâneze pentru evitarea accidentului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
masini autonome uber foto Gene J. Puskar/Associated Press

Poliţiştii americani care au început investigaţia în cazul accidentului din Arizona în care o femeie a fost ucisă de un vehicul autonom aparţinând Uber au declarat că nu există urme de frânare.

O maşină fără şofer de la Uber Technologies a lovit şi a ucis o femeie în Tempe, Arizona, duminică seara, aceasta fiind, probabil, primul accident mortal provocat de un vehicul care se conduce singur.

Anchetatorii susţin că maşina autonomă Uber, care circula cu aproximativ 64 km/h, nu încercat să reducă viteza înainte de a o accidenta mortal pe femeia care traversa strada printr-un loc nepermis.

Victima, Elaine Herzberg, care trecea strada cu o bicicletă şi a fost lovită de vehiculul autonom, a murit la spital.

Potrivit raportului preliminar al poliţiei, maşina Uber era însoţită de un supraveghetor uman, Rafael Vasquez, al cărui rol era exact să acţioneze în situaţii neprevăzute, dar care se pare că nu a intervenit. A fost primul accident fatal în care a fost implicat o maşină autonomă.

Ca urmare a accidentului, Uber şi-a suspendat toate testele în care sunt implicate autovehicule autonome pe teritoriul Statelor Unite.

Uber a transmis luni că a oprit testele tuturor vehiculelor sale autonome din Pittsburgh, San Francisco, Toronto şi zona mai mare din Phoenix. „Inimile noastre sunt alături de familia victimei”, a spus purtătorul de cuvânt al companiei într-o declaraţie. „Colaborăm pe deplin cu autorităţile locale în investigarea acestui incident”, au precizat reprezentanţii Uber.

„Uber asistă la incident şi aceasta este încă o investigaţie activă”, a declarat Liliana Duran, purtătoare de cuvânt a poliţiei din Tempe, într-o declaraţie trimisă prin e-mail către Bloomberg.

Uber testează autovehiculele sale în numeroase state din SUA. Anul trecut, compania a suspendat temporar testarea vehiculelor în Arizona, în urma unui accident care a implicat unul dintre vehiculele sale, un SUV Volvo. Atunci când compania a început pentru prima dată să-şi testeze autovehiculele în California, în 2016, vehiculele au fost prinse trecând pe lumina roşie a semafoarelor, ceea ce a dus la o dispută între autorităţi şi compania din San Francisco.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite