Şeful Volkswagen, hotărât să păstreze toate mărcile grupului

Şeful Volkswagen, hotărât să păstreze toate mărcile grupului

Acţiunile VW au crescut cu până la 3,7% în urma informaţiilor FOTO: Guliver/ Getty Images

Directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, a declarat joi că este hotărât să păstreze toate cele 12 mărci ale grupului, sugerând că producătorul auto german are mijloacele financiare să iasă din criza manipulării emisiilor, declanşată în septembrie, fără vânzări de active.

Ştiri pe aceeaşi temă

Mueller a spus, în primul său interviu televizat de la izbucnirea scandalului, că informaţiile obţinute din partea a 100 de informatori din cadrul companiei nu au dus la deschiderea unor noi canale de investigaţii, relatează Bloomberg.
 
El a arătat că speră să ajungă la un acord cu Agenţia americană de Protecţie a Mediului în următoarele câteva săptămâni şi că va face prima sa vizită oficială în Statele Unite, unde a fost descoperită înşelăciunea, în ianuarie, conform Mediafax.
 
"Nu este niciun motiv să renunţăm la active. Privim la viitorul VW. Dorim să facem compania mai modernă şi mai deschisă", a spus Mueller.
 
Comentariile sale arată că încearcă să treacă la următoarea etapă de rezolvare a crizei, care a început odată cu recunoaşterea de către companie a faptului că a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de automobile diesel, prin intermediul unui soft ilegal.
 
Mueller are sarcina complicată de a reduce cheltuielile într-o companie care nu este obişnuită cu austeritatea, unde forţa de muncă îşi apără drepturile, în timp ce familiile Porsche-Piech, principalele acţionare ale grupului, sunt reticente la schimbări majore.
 
Acţiunile VW au crescut cu până la 3,7% în urma informaţiilor. Volkswagen a pierdut aproximativ 7,5 miliarde de euro din capitalizarea de piaţă de la declanşarea scandalului, pe 18 septembrie.
Mueller a arătat că va proteja locurile de muncă la fabricile Volkswagen din întreaga lume, dar a lăsat deschisă opţiunea de a face ajustări în portofoliul grupului, de 300 de variante de modele.
Producătorul auto va face teste de emisii, care vor fi evaluate independent.
 
"Recâştigarea încrederii este cea mai mare provocare. Problema nu este faptul că a avut loc o singură greşeală, ci că au fost un şir de greşeli. Ne confruntăm cu trei aspecte majore, incorectitudinea unor persoane, slăbiciunea unor procese şi toleranţa parţială în încălcarea regulilor", a declarat preşedintele grupului, Hans Dieter Poetsch.
 
Volkswagen va înregistra costuri de cel puţin 6,7 miliarde de euro pentru rechemarea în service a automobilelor diesel, în afară de amenzile din partea autorităţilor de reglementare şi despăgubirile ce vor fi stabilite în urma a sute de procese.
 
Producătorul auto se confruntă şi cu nemulţumirea clienţilor, în urma scandalului. În Statele Unite, vânzările grupului au scăzut în noiembrie cu 25%.
 
În timp ce VW se apropie de un acord cu autorităţile de reglementare pentru o soluţie ieftină de remediere a neregulilor de la 8,5 milioane de vehicule din Europa, propunerile sunt încă analizate în SUA, unde legislaţia este mai strictă.
 
Răscumpărarea vehiculelor afectate de scandal în SUA ar putea costa până la 9,4 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Intelligence.
 
Grupul a anunţat miercuri că suspiciunile legate subevaluarea emisiilor de dioxid de carbon pentru circa 800.000 de automobile, inclusiv pe benzină, s-au dovedit nefondate, numărul vehiculelor afectate fiind de numai 36.000.
 
Mueller, fost şef al brandului Porsche, l-a succedat la conducerea grupului VW pe Martin Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările