Directorul executiv al Audi, arestat în dosarul Dieselgate

Directorul executiv al Audi, arestat în dosarul Dieselgate

Directorul executiv al Audi, Rupert Stadler, a fost arestat luni dimineaţă ca parte a investigaţiei privind falsificarea testelor aferente noxelor emise de maşinile Diesel, transmite Bloomberg News.

Procurorii din Munchen au confirmat arestarea.
 
"Confirmăm că domnul Stadler a fost arestat în această dimineaţă. Audierea este în curs de desfăşurare", a declarat purtătorul de cuvânt al instituţiei, precizând că există riscul ca Stadler să încerce să ascundă dovezi.
 
Un purtător de cuvânt al Volkswagen, care deţine Audi, a confirmat că Stadler a fost reţinut. 
 
Autoritatea germană KBA de reglementare în domeniul auto anunţa în ianuarie că a ajuns la concluzia că Audi continuă să manipuleze programele calculatoarelor de bord ale noilor modele diesel care ar trebui să respecte normele Euro 6, chiar şi după rechemarea de proporţii care a avut loc în vara anului trecut în timpul căreia peste 800.000 de maşini au ajuns pe mâna mecanicilor pentru remedieri ale softului.
 
Este vorba de motoarele V6 TDI care echipează 127.000 de vehicule, modele A4, A5, A6, A7, A8, Q5, SQ5 şi Q7.
 
Audi, un brand deţinut de Volkswagen (VOWG_p.DE), a comunicat  că modelele care vor ajunge acum în service fac parte din lotul care a fost implicat într-o retragere voluntară mai mare care a avut loc în trecut: în iulie au fost rechemate 850.000 de vehicule diesel cu motoare V6 şi V8 TDI.
 
"Software-ul de control al motorului pentru vehiculele în cauză va fi complet revizuit, testat şi supus aprobării KBA", a comunicat Audi.
 
Autoritatea de transport rutier KBA a cerut Audi să răspundă până pe 2 februarie cu privire la modul în care intenţionează să actualizeze softurile care controlează emisiile de pe vehicule, asigurându-se că autoturismele nu mai pot manipula ilegal controlul emisiilor.
 
Audi a comunicat că examinează de luni de zile maşinile sale cu motor diesel pentru potenţiale nereguli, în strânsă colaborare cu KBA. "În cadrul acestei evaluări sistematice şi detaliate, KBA a emis de asemenea o notă privind modelele Audi cu motoare V6 TDI", a adăugat constructorul auto.
 
Şi în noiembrie, Audi a anunţat retragerea a 5.000 de maşini în Europa pentru o remediere a softului după ce a descoperit emisii prea mari  de oxizi de azot, gazul poluant pentru care a s-a aprins şi scandalul  "dieselgate" în 2015 în  S.U.A..
 
Volkswagen a fost acuzată în  2015 că a manipulat software-ul motorului, astfel încât vehiculele să respecte standardele de emisie de oxizi de azot (NOx) în cadrul testelor de laborator, dar nu în condiţii reale, unde ar putea emite până la 40 de ori mai mult decât nivelurile permise.
 
Guvernul Statelor Unite şi VW au convenit anul trecut asupra unei aşa-numite declaraţii a faptelor, inclusiv a unor acuzaţii potrivit cărora inginerii Audi au proiectat un motor diesel de 3.0 litri, pentru piaţa americană, echipat cu un dispozitiv proiectat să inducă în eroare autorităţile şi clienţii cu privire la emisiile de CO2.
 
Motorul este declarat a fi utilizat în mai multe modele de autoturisme VW, Audi şi Porsche. Potrivit rechizitoriului din SUA, Audi A6 Quattro şi Quattro A7 sunt afectate, precum şi Q5 SUV-uri şi Q7.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: