Închiderea fabricilor auto din Europa a luat avânt. Un gigant opreşte producţia din cinci state

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mai mulţi producători auto şi-au închis fabricile din China

Un gigant auto cu fabrici în cinci state europene a anunţat că îşi închide toate unităţile de producţie, fără a preciza însă data de reluare a activităţii

Toyota a anunţat că a început închiderea uzinelor europene şi acţiunea va continua pe parcursul acestei săptămâni. Compania are uzine în Franţa, UK, Cehia, Turcia şi Polonia şi nu a spus când va fi reluată producţia, totul depinzând de cum va evolua pandemia în fiecare ţară, scrie Hotnews.

Niponii au închis luni uzina franceză care produce Yaris şi miercuri închid uzina britanică ce produce Corolla. Tot miercuri s-a oprit producţia în Polonia, joi se va întâmpla la fel în Cehia, iar sâmbătă, în Turcia.

Deciziile au fost luate fiindcă:

- în multe ţări sunt restricţii dure de mişcare

- angajaţii riscă să se infecteze cu coronavirus

- vânzările auto sunt la un nivel foarte scăzut

- pot apărea probleme cu componentele auto fiindcă nu toţi furnizorii lucrează

Toyota a vândut 729.000 de maşini în Europa anul trecut, cel mai mare nivel din ultimul deceniu. Spre comparaţie, în 2007 s-au vândut un milion de maşini, iar în 2013, 500.000.

Amploarea pe care au luat-o cazurile de îmbolnăvire cu Covid-19 în Europa a determinat tot mai mulţi producători din industria auto să-şi întrerupă activitatea. Astfel de decizii au fost luate şi de conducerile Dacia Mioveni şi Ford Craiova, cei aproximativ 20.000 de angajaţi urmând să intre în şomaj tehnic.

Astfel, Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, va opri începând de joi, 19 martie, producţia la uzina de la Mioveni, ca măsură preventivă în condiţiile epidemiei de Coronavirus. 

„De mâine de la ora 12 până pe data de 5 aprilie uzina Dacia îşi încetează activitatea, ca măsură preventivă. La Dacia nu există niciun caz de coronavirus, însă există angajaţi care au luat contact cu oameni din zone cu probleme şi care acum stau izolaţi la domiciliu. E greu să îi protejăm pe muncitori în uzină, sunt multe spaţii comune în care intră în contact”, a declarat ieri Ion Iordache, viceliderul sindicatului de la Automobile Dacia. 

Potrivit acestuia, cei peste 13.500 de angajaţi vor intra în şomaj tehnic şi vor fi plătiţi cu 85% din salariul de bază, aşa cum este prevăzut în contractul colectiv de muncă.

Uzina Dacia este cel mai mare angajator în industria auto din România.

Ford România trimite 6.000 de angajaţi în şomaj tehnic

Criza provocată de Covid-19, care a determinat deja închiderea a fabricilor deţinute de trei mari producători auto din Europa, s-a propagat şi asupra fabricii Ford din Craiova, care a decis încă de marţi trimiterea celor 6.000 de angajaţi în şomaj tehnic.

Potrivit liderului Sindicatului Ford Craiova, Maria Manea, angajaţii fabricii de maşini din Craiova, vor fi trimişi în şomaj tehnic în perioada 19 martie - 5 aprilie.

„În perioada 19 martie - 5 aprilie 2020, angajaţíi Ford intră în şomaj tehnic. Vor fi plătiţi cu 78% din salariu. Deocamdată nu ştim metodologia de aplicare. Ne-au fost date informaţii că se întrerupe activitatea. Bănuiesc că mai sunt activităţi care nu necesită întrerupere, dar asta vom vedea. Din cauza coronavirusului a fost luată această măsură”, a declarat Maria Manea, liderul Sindicatului Ford Craiova.

Pirelli închide porţile din 23 martie

Şi cel mai mare angajator din judeţul Olt, fabrica Pirelli, care are în Slatina capacităţi de producţie în care sunt angrenaţi aproximativ 4.000 oameni, a decis să-i trimită în şomaj tehnic.

 „Pirelli Slatina anunţă suspendarea activităţii fabricii, în perioada 23-31 martie 2020, în contextul îngrijorărilor recente legate de răspandirea COVID-19, dar şi a încetinirii solicitarii produselor, pe piaţa auto. Compania Pirelli va monitoriza constant evoluţia situaţiei şi este pregatită să intervina cu măsuri suplimentare daca va fi necesar“, au anunţat oficialii companiei, prin intermediul unui comunicat de presă.

În cadrul fabricii se adoptaseră deja măsuri de prevenţie, însă pentru că riscul contractării virusului nu poate fi controlat s-a decis suspendarea temporară a activităţii. Angajaţii vor primi, în această perioadă, 75% din salariu, bani pe care îi va suporta angajatorul.

„Suntem cel mai mare angajator, avem aproximativ 4.000 angajaţi, şi  suntem în extindere, însă în acest moment cel mai important lucru este sănătatea angajaţilor“, a declarat reprezentantul Pirelli în relaţiile cu publicul, Mihaela Ionuş.

Alţi trei mari producători au luat măsuri similare

   

Luni, Renault a anunţat că va suspenda temporar producţia la 12 dintre fabricile sale, care au aproximativ 18.000 de angajaţi. 

Şi grupul auto francez PSA (proprietarul mărcilor Peugeot, Citroën, Opel) a anunţat luni închiderea tuturor uzinelor sale din Europa, din cauza pandemiei de coronavirus.

O astfel de măsură a fost luată şi de Volkswagen care a anunţat că va închide aproape toate uzinele europene pentru două - trei săptămâni, din cauza crizei coronavirusului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite