Una dintre cele mai mari bănci din România renunţă complet la tranzacţiile cu numerar. Cum pot fi scoşi banii din cont DOCUMENT

Una dintre cele mai mari bănci din România renunţă complet la tranzacţiile cu numerar. Cum pot fi scoşi banii din cont DOCUMENT

Raiffeisen şi-a anunţat recent clienţii printr-o notificare electronică asupra schimbării strategiei sale, inclusiv a faptului că renunţă complet la tranzacţiile cu numerar.

Raifeisen Bank şi-a anunţat clienţii că de la 1 februarie 2022 va sista toate operaţiunile cu numerar, iar casieriile vor fi total desfiinţate.
 
Raiffeisen Bank anunţă modificări pe întreg palierul de clienţi: persoane fizice, juridice şi clienţi premium.
 
Astfel, „în continuarea proiectului nostru „agenţii fără casierii”, serviciul “operaţiuni cu numerar” nu va mai fi disponibil. Orice operaţiune de retragere de numerar din conturile curente, inclusiv pentru utilizarea în numerar a creditelor contractate de la Bancă, va putea fi efectuată de la orice bancomat, doar de către clienţii care deţin un card, emis de Raiffeisen Bank România.
 
De asemenea, operaţiunile de depunere de numerar în conturile curente, inclusiv pentru alimentarea cu numerar a contului curent în vederea rambursării ratelor la creditele în LEI şi EURO contractate de la bancă, va fi posibilă numai la terminalele multifuncţionale (MFM) ale Băncii de către clienţii care deţin un card emis de Raiffeisen Bank România”. Dacă MFM-urile vor fi suficiente şi funcţionale, noua strategie a băncii se va axa doar pe serviciile clienţilor săi.
 
De asemenea, ordinele de plată pe suport de hârtie nu vor mai fi acceptate de bancă pentru a fi executate. Vor exista câteva excepţii. Termenul limită până la care vor putea fi transmise ordinele de plată, exclusiv în format electronic, este ora 15:00 a fiecărei zile bancare. O altă limitare impusă de noua strategie a băncii este limitarea numărului de conturi: doar două conturi în aceeaşi valută.
 
O altă modificare prevăzută de bancă în condiţiile contractuale cu clienţii săi se referă la gratuităţile existente la ora actuală pentru anumite pachete de cont curent. Astfel, pentru deţinătorii de pachete Zero Tot şi Zero Simplu, clienţii trebuie ca, începând cu data de 1 iunie 2022, să efectueze cel puţin o tranzacţie lunară electronică pentru a beneficia în continuare de gratuitate la retragerile de numerar.”
   

 
 
Tranzacţia electronică trebuie efectuată până în ultima zi a fiecărei luni calendaristice, anterioare lunii în care este scadentă taxa lunară de administrare a Conturilor de tip Pachet ZERO Tot sau ZERO Simplu şi Premium.
 
“Tranzacţie electronică” reprezintă tranzacţia efectuată:
 
a) dintr-unul dintre conturile curente incluse în Pachet,  indiferent de valuta în care a fost deschis sau
 
b) prin intermediul cardului de credit, inclus în Pachetul deţinut.
 
O altă modificare implică „introducerea unei taxe de administrare pentru disponibilităţile de mare valoare în euro – începând cu data de 1 iunie 2022. Taxa de administrare a disponibilităţilor de mare valoare în euro este de 0,25% pe an şi se aplică pentru sumele deţinute de către Client în toate conturile denominate în euro”, arată notificarea băncii.
 
 
 
De asemenea, rambursarea ratelor de credit, a ratelor cardului de credit, renunţarea la un card de debit, credit etc. se va face online, prin notificările tip puse la dispoziţie de bancă. Despre rambursarea creditelor în valută, menţionăm că ele vor putea fi făcute doar la MFM-urile băncii cu operaţiuni în valută.
 
 

Valutele acceptate după data de 27 decembrie

 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările