Tranzacţiile de plată cu carduri au crescut cu 10% în pandemie

Tranzacţiile de plată cu carduri au crescut cu 10% în pandemie

FOTO Shutterstock

Valoarea şi numărul tranzacţiilor de plată cu cardurile emise de prestatorii de servicii de plată rezidenţi au crescut cu aproape 10%, de la începutul pandemiei COVID 19, în ritm anual, accelerând astfel procesul de digitalizare în sistemul bancar, potrivit analizei datelor statistice preliminare furnizate de bănci pentru BNR.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, restricţiile impuse în perioada stării de urgenţă şi în starea de alertă din cauza pandemiei au permis creşterea gradului de utilizare a cardurilor emise de bănci. Numărul tranzacţiilor de plată cu carduri emise de prestatorii de servicii de plată rezidenţi a avansat cu 9,6%, în trimestrul doi 2020, până la 222,2 milioane, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Valoarea tranzacţiilor de plată cu carduri emise de prestatorii de servicii de plată rezidenţi s-a majorat cu 9,3%, până la 28,27 miliarde lei, la finele trimestrului doi 2020, faţă de intervalul similar din anul trecut. Din totalul tranzacţiilor cu cardul din trimestrul doi 2020, valoarea tranzacţiilor POS cu carduri a totalizat 15,68 miliarde lei. La acest tip de tranzacţii se constată o creştere cu 7,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, când s-au înregistrat tranzacţii POS cu carduri în valoare de 14,62 miliarde lei.

Numărul total al cardurilor în circulaţie în România, la sfârşitul lunii iunie 2020, se ridică la 18,43 milioane, cu 4,1% mai mare faţă de luna iunie 2019, când au fost raportate 17,7 milioane carduri. Din cele peste 18,43 milioane carduri în circulaţie la sfârşitul semestrului I 2020, un număr de 15.430.130 reprezentau carduri de debit şi 2.907.432 carduri de credit. România are mai puţin de un card bancar/ cap de locuitor, una dintre cele mai mici valori din statele Uniunii Europene, ca urmare a preferinţei pentru plăţile efectuate în numerar.

Trecerea la cashless şi contactless este o tendinţă care s-a accentuat în ultimii ani pe fondul digitalizării serviciilor bancare, însă a fost accelerată în perioada pandemiei. Ca măsură suplimentară de asigurare a sănătăţii, băncile au recomandat populaţiei efectuarea plăţilor fără numerar, prin mijloace moderne de plată puse la dispoziţie de acestea, precum cardurile sau plăţile online.

Instituţiile de credit din România contribuie în mod activ la accelerarea introducerii soluţiilor digitale în serviciile financiar bancare şi sunt preocupate de redefinirea modelelor de afaceri prin noi servicii inovative.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: