Toate casele de marcat vor fi obligatoriu conectate la Fisc. În cât timp trebuie să se conformeze firmele şi cât costă echipamentele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Finanţelor face primii paşi în vederea realizării unui obiectiv important, acela de a conecta toate casele de marcat din România la Fisc, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Comercianţii vor fi obligaţi să schimbe până cel mai târziu în 2017 casele de marcat vechi (care au role de hârtie) cu aparate cu jurnal electronic, care vor transmite date fiscale online, în timp real, către sistemul informatic al Fiscului.

Noul calendar pentru conformarea firmelor

Marii contribuabili vor fi obligaţi să utilizeze noile aparate începând cu data de 1 aprilie 2017 (termen decalat faţă de 1 octombrie 2016, stabilit în proiectele anterioare).

De la 1 iulie 2017 le revine această obligaţie şi contribuabililor mijlocii (termen decalat faţă de 1 ianuarie 2017).

Contribuabilii mici vor fi obligaţi să folosească astfel de aparate începând cu data de 1 noiembrie 2017 (termen decalat faţă de 1 mai 2017).

Cât costă noile aparate

Comercianţii sunt obligaţi să achiziţioneze, până la data limită, o casă de marcat cu jurnal electronic care costă între 500 şi 1.000 de lei, potrivit datelor afişate pe site-urile de comerţ online.

Fiscul va acorda comercianţilor o deducere din impozitul pe profit pentru costurile cu noile case de marcat şi pentru programul electronic, acestea fiind estimate la 40-60 de euro/echipament.

Măsura este implementată de Ministerul Finanţelor „pentru scăderea gradului de birocraţie, reducerea evaziunii fiscale şi creşterea veniturilor bugetare“.

Proiectul prevede conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice, pentru a putea transmite online date fiscale către sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

„Pentru ca activitatea operatorilor economici să nu fie perturbată, aceştia urmează să se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale atapizat, până la data de 1 noiembrie 2017“, se arată în comunicat.

Registru naţional de evidenţă

Ministerul vrea să implementeze un registru naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în Bucureşti.

Totodată, autorităţile vor să elimine obligaţia contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Ministerul vrea să mărească termenul de valabilitate a autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani în prezent, la 5 ani.

De la 1 ianuarie 2017, va fi interzisă comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale de tip vechi, amenda fiind de 3.000 de lei pentru cei care nu respectă această prevedere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite