Taxa de înmatriculare este ilegală

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Opel Astra Sedan 14

Taxa de înmatriculare a autoturismelor este binenţeles şi de această dată ilegală. Statul român încearcă cu orice preţ să facă rost de bani chiar dacă mai târziu va trebui să îi dea înapoi.

Taxa de mediu sau de înmatriculare a autoturismelor este una ilegală. Ea are două scopuri principale:

- pe de o parte protejarea industriei locale de automobile care se pare că nu se descurcă pe o piaţă liberă;

- aducerea la bugetul statului de bani în regim de urgenţă.

Povestea taxei o ştim prea bine: ea a venit din celebra eră Emil Boc. În acea perioadă premierul trebuia să facă rost imediat de bani şi a decis să adopte şi această variantă. Prima înmatriculare şi impozitul forfetar au reprezentat un furt controlat din buzunarul românului. Se ştia că este ilegal, că instanţele şi Europa vor spune asta, dar nu mai conta când buzunarul era gol. A fost nevoie urgentă de capital şi atunci, ştiindu-se că cei de după vor returna acei bani, s-a făcut acest credit ilegal şi cu dobândă zero.

A venit şi momentul în care taxa s-a anulat, dar politicienii s-au învăţat cu acei bani în buget şi atunci au inventat una nouă. Este doar o problemă de timp până când instanţele din România vor declara din nou şi această taxă ca fiind ilegală şi cel mai probabil cei de după vor trebui şi ei să dea banii înapoi.

E un joc de-a şoarecele şi pisica.

În America poţi să îţi cumperi o maşină ieftină şi veche şi nu există taxe exorbitante pentru înmatriculare. În Europa nu am văzut foarte multe maşini noi, semn clar că cele vechi nu au fost scoase încă din uz. România însă trebuie să aibă coada mai mare.

Statul român vrea o industrie auto care să meargă pentru că de acolo se încasează impozite şi din impozite se fac lucrări şi din lucrări se iau comisioane.

Dacă cumperi o maşină veche nu mai ajung banii la buget, ci aceştia rămân în buzunarele românilor care îi pot folosi mai cumpătat şi în propriul folos. Oare nu ar fi mai bine să lăsăm mai mulţi bani la îndemâna investitorilor privaţi sau a particularilor?

O să spună unii: mai bine fără hârburile acelea pe drumurile noastre... dar dacă ei au hârburi cu salarii de 5 ori mai mari decât noi, de ce să ne dăm noi mai de cocoşi? 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite