SONDAJ Provident: costurile vieţii îi îngrijorează pe cei mai mulţi clienţi din România, dar 6 din 10 cred că economia ţării se va îmbunătăţi

SONDAJ Provident: costurile vieţii îi îngrijorează pe cei mai mulţi 
clienţi din România, dar 6 din 10 cred că economia ţării se va îmbunătăţi

În sondaje, românii sunt cei mai optimişti europeni

58% dintre clienţii instituţiilor financiare nebancare din România consideră că economia României se va îmbunătăţi în următoarele 12 luni, în timp ce 19% dintre ei apreciază că situaţia economică va rămâne stabilă în 2015, potrivit unui studiu desfăşurat de compania britanică de cercetare GfK în toate ţările în care este prezent International Personal Finance (IPF), grupul din care face parte Provident Financial România.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru comparaţie, în restul ţărilor europene unde este prezent IPF, doar 23% dintre respondenţi se aşteaptă, în medie, la o evoluţie pozitivă a economiei ţării lor.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie-aprilie 2015 pe un eşantion total de 8.040 de clienţi Provident din 8 ţări, dintre care 1.034 din România.

4 din 10, mulţumiţi de nivelul de trai

44% dintre participanţii români la sondaj au spus că sunt mulţumiţi de nivelul actual de trai.

În plus, 70% dintre ei sunt încrezători că situaţia financiară personală se va îmbunătăţi în următoarele 12 luni, principalele motive fiind schimbarea circumstanţelor familiale (33%), schimbarea locului de muncă (16%) sau creşterea veniturilor salariale la actualul loc de muncă (10%). 1 din 5 participanţi la studiu se aşteaptă la o situaţie financiară stabilă comparativ cu 2014.

Marile îngrijorări: costul de trai şi locul de muncă

În ceea ce priveşte preocupările în perioada imediat următoare, costul de trai reprezintă principala grijă pentru 47% dintre respondenţii din România. 18% sunt preocupaţi cu privire la pierderea locului de muncă, iar 9% se arată îngrijoraţi de presiunea cheltuielilor medicale asupra bugetului familial.

Lipsa veniturilor disponibile este o preocupare pentru doar 8% dintre clienţi, alături de cheltuielile cu educaţia.

„Percepţia clienţilor noştri asupra perspectivelor economice şi a situaţiei financiare personale s-au îmbunătăţit semnificativ în ultimul an. Cercetarea confirmă preocuparea lor pentru asigurarea unui buget personal echilibrat, prin luarea unor decizii financiare responsabile, putând astfel gestiona cu mai multă uşurinţă cheltuielile zilnice“, a declarat Neil Dalgliesh, directorul de operaţiuni al Provident Financial România.

Cer împrumut doar cât pot da înapoi

Aproape 40% dintre respondenţii români consideră facil să acceseze un împrumut atunci când este important pentru ei.

Mai mult, 93% spun că se gândesc foarte atent înainte de a lua un credit, iar 91% împrumută doar sume de bani potrivite situaţiei lor financiare, pe care le pot rambursa fără a pune presiune pe buget.

43% dintre participanţii la studiu declară că susţin cheltuielile zilnice cu mai multă uşurinţă decât în 2014 şi 28% spun că sunt mai prudenţi.

Pe ce dau banii împrumutaţi

Cei mai mulţi dintre ei iau împrumuturi pentru cheltuieli neaşteptate, pentru îmbunătăţiri în locuinţă, cheltuieli medicale sau pentru educaţia copiilor.

Principalele aspecte pe care clienţii le iau în calcul atunci când vor să ia un împrumut sunt capacitatea de a plăti confortabil ratele lunare (66%), suma totală pe care trebuie să o ramburseze (42%) şi perioada împrumutului (41%).

Trei din 10 pun bani deoparte

3 din 10 respondenţi au spus că reuşesc să facă economii cu regularitate şi, dintre aceştia, peste 55% pun bani deoparte pentru pensii private, cu scopul de a-şi asigura un trai liniştit (30%) şi a reduce impactul scăderii veniturilor lunare asupra nivelului de trai după pensionare (23%).

Cercetarea GfK face parte dintr-o iniţiativă desfăşurată în rândul clienţilor grupului britanic IPF în toate cele opt ţări în care acesta este prezent: România, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria şi Mexic.

Rolul studiului este de a identifica modalitatea în care consumatorii percep climatul socio-economic, care este comportamentul lor de economisire şi creditare şi care sunt cele mai importante preocupări ale acestora.

Provident Financial România este o instituţie financiară nebancară înregistrată în Registrul General al Băncii Naţionale a României şi face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanţi furnizori de credite la domiciliu din Europa.

IPF are 2,6 milioane de clienţi în şapte ţări din Europa Centrală şi de Est - Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Ungaria, precum şi în Mexic. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din regiune şi una dintre cele mai puternice 250 de companii internaţionale listate la Bursa din Londra.

Provident are peste 850 de angajaţi în România şi colaborează cu peste 3.700 de agenţi independenţi în 80 de oraşe din ţară.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: