Trăim vremuri incerte şi nu putem şti ce va urma, dar noi suntem siguri de un lucru: #LearningMustGoOn,  iar aceasta e singura modalitate prin care putem face faţă unei crize. De aceea, mi-am propus să vă spun în ce mod putem eficientiza costurile pentru învăţare,  continuând simultan să ne pregătim oamenii pentru performanţă. 

De ce să continuăm învăţarea

Cred cu tărie că atunci când companiile îşi vor defini mindsetul în jurul unei culturi organizaţionale bazate pe învăţare continuă, vor avea oportunitatea de a aduce organizaţia pe cele mai înalte culmi ale succesului prin intermediul angajaţilor săi. Acum, mai mult ca oricând, este timpul să punem angajatul în centrul companiei şi al acestei noi viziuni a învăţării continue, oferindu-i resursele de care are nevoie la timpul potrivit.

Companiile nu îşi pot permite să pună capăt pregătirii angajaţilor şi consolidării continue a cunoştinţelor lor, în vreme ce lumea e în permanentă şi rapidă schimbare. Specialiştii de la McKinsey susţin că, pentru a fi la curent mereu, este nevoie să ştim cum să ne adaptăm şi să ne acordăm la aceste schimbări. Indiferent dacă vorbim despre un reskilling sau o transformare aspiraţională la nivelul întregii companii, aceasta nu poate pur şi simplu să ia o pauză de la învăţare - vitală în această perioadă.

Aşadar, learningul nu numai că pune angajaţii în gardă pentru situaţii critice, dar îi ţine up-to-date pentru propria lor evoluţie, ajutându-i să dea formă carierei lor. 

Cum să îţi eficientizezi bugetul de învăţare

În condiţiile în care cercetările au demonstrat că învăţarea online ia mult mai puţin timp, noi am reuşit să obţinem, prin cadrul conceptului de Agile Learning, un grad de învăţare cu până la 60% mai mare decât dacă am fi folosit o metodologie clasică. Această metodă păstrează un bun echilibru între interacţiunea umană cu trainerii şi deschiderea la un număr nelimitat de resurse de învăţare.

Fiind o combinaţie perfectă între online learning şi classic learning, programul nostru Agile permite angajatorilor să verifice în permanenţă dacă investiţiile făcute în învăţarea angajaţilor lor este rentabilă. Cum? Prezenţa unui trainer ca ghid permanent în parcurgerea modulelor, verificarea temelor şi răspunsul la orice nelămuriri în timp util permit o analiză continuă a progresului şi o monitorizare atentă a asimilării de cunoştinţe a cursanţilor. În acest fel, angajatorii pot decide oricând să oprească investiţia în cursuri dacă consideră că aceasta nu a fost rentabilă, iar cursanţii nu au au avut rezultatele aşteptate.

Mai mult decât atât, o altă soluţie de eficientizare a bugetului companiilor se poate implementa în procesul de recrutare. Noi oferim şi posibilitatea de a testa lingvistic noi candidaţi pentru diverse poziţii în companie, acolo unde este absolut necesar să cunoşti dinainte nivelul real de limbă la care se află aceştia. Prin testarea lor putem vedea în ce măsură aceştia sunt pregătiţi pentru jobul la care au aplicat şi astfel angajatorii pot vedea dacă investiţia în angajare este rentabilă sau nu.

Practic, ne asigurăm că angajatorii nu vor investi mai mult decât trebuie în timp, atunci când un posibil candidat nu este la nivelul de limbă la care susţine că este în CV-ul său.

Paşi strategici pentru menţinerea unei culturi a învăţării

Pandemia de coronavirus ne-a determinat pe toţi să ne gândim la lucruri pe care nu le aveam în vedere şi poate că nici nu planificam să le implementăm în viitorul apropiat. Cu toate acestea, este momentul lui „learning by doing it” şi trebuie să devenim gata să ne adaptăm la schimbări pe care nu le-am prevăzut până acum. 

Probabil că mutarea în online a activităţii a fost o provocare de proporţii pentru mulţi dintre noi, însă păstrarea acelui simţ de responsabilitate şi a drive-ului acela orientat către soluţii poate fi cea mai bună abordare pentru următoarea perioadă.

Prin urmare, în sensul construirii unui bun fundament pentru învăţarea virtuală  cost-effective trebuie să investim în acţiuni imediate şi strategice, care pot ajuta în menţinerea unei culturi pro-învăţare la locul de muncă.