Românii cer tot mai puţine împrumuturi de consum mici, pentru nevoi personale
0Instituţiile financiare nebancare (IFN) din asociaţia A.L.B. România au acordat în primul semestru credite de consum de 195 de milioane de euro, în scădere cu 13,6%, din care 172 de milioane de euro pentru consumul personal, potrivit datelor asociaţiei, care cumulează 84% din piaţa de profil a IFN-urilor.
În primele şase luni ale anului trecut, creditele de consum acordate de IFN-uri se situau la 225,8 milioane de euro.
Creditele industriale au cumulat 18 milioane de euro şi creditele auto - cinci milioane de euro, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Societăţilor Financiare - A.L.B. România.
Nevoile personale, cele mai mari
Pe segmentul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 53%, împrumuturile de tip nevoi personale deţin o cotă de 38%, iar creditele la POS - 9%.
Din totalul creditelor auto, 77% au fost destinate achiziţiei de vehicule noi, restul revenind maşinilor rulate.
Finanţările mici, preferatele românilor
Cele mai multe împrumuturi au avut o valoare de până la 1.000 de euro (49%) şi între 1.000 şi 5.000 de euro (34%), la polul opus situându-se finanţările de peste 10.000 de euro (8%).
"În ceea ce priveşte creditele acordate pe categorii de vârstă, 29% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 27% persoanelor cu vârste cuprinse între 35 şi 45 de ani, 20% persoanelor cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani, 19% persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani şi doar 5% persoanelor sub 25 de ani", se arată în comunicat.
Puţin peste jumătate dintre clienţi sunt bărbaţi, iar 66% din totalul împrumutaţilor se declară necăsătoriţi.
Persoanele cu studii medii accesează cel mai mult finanţări (52%), urmate de cele cu studii superioare (34%) şi cu studii elementare (14%).
Cei mai mulţi beneficiari au venituri mici
"Venitul net al clientului IFN în creditul de consum este cuprins între 501 şi 1.000 RON în proporţie de 52%, urmat de venitul cuprins între 1.001 şi 1.500 RON pentru 22% din clienţi. 9% dintre aceştia au un venit între 1.501 şi 2.000 RON, 5% înregistrează un venit între 2.001 şi 2.500 RON, iar restul de 6% au declarat venituri nete de peste 2.500 RON. Tot 6% au venituri mai mici de 500 RON", se mai spune în comunicat.