Răspunsul BCR la o notificare de dare în plată: Închiderea contului de credit prin darea în plată este o informaţie negativă la Biroul de Credit, stocată pentru 4 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Închiderea contului de credit prin darea în plată reprezintă o informaţie negativă înregistrată la Biroul de Credit, informaţie stocată pe o perioadă de patru ani de la data raportării, se arată în răspunsul transmis de BCR unui client care a notificat banca că vrea să renunţe la bunul ipotecat pentru stingerea tuturor obligaţiilor, potrivit avocatului Adrian Cuculis.

„Vă aducem la cunoştinţă că odată cu primirea notificării privind darea în plată, banca va suspenda raportarea aferentă acestui cont către Biroul de Credit. Perioada de suspendare generată de procedurile aferente dării în plată, informaţiile referitoare la contul de credit nu vor mai fi actualizate până la soluţionarea definitivă a cererii. De asemenea, la data finalizării transferului dreptului de proprietate şi închiderii contului de credit, sau în funcţie de rezoluţia cererii consumatorului (exemplu: în situaţia în care se va admite contestaţia formulată de bancă) se vor actualiza corespunzător informaţiile cu privire la contul de credit“, se arată în răspunsul BCR, postat de avocatul Cuculis pe blogul său. 

Banca notează că informaţia privind închiderea contului de credit în urma dării în plată este o informaţie negativă înscrisă în baza de date a Biroului de Credit, stocată pe o perioadă de patru ani. Orice informaţie negativă înregistrată la Biroul de Credit atrage după sine, de cele mai multe ori, imposibilitatea de a mai accesa un împrumut bancar.

„Informaţia cu privire la înregistrare în Biroul de Credit S.A. a operaţiunii de închidere cint de credit prin darea în plată reprezintă o informaţie negativă (...) Vă facem cunoscut că înregistrările la Biroul de Credit S.A. sunt stocate pentru o perioadă de patru ani de la data raportării. De asemenea, aceste informaţii vor fi raportate la centrala Riscurilor de Credit, administrată de către Banca Naţională a României“, mai arată BCR în răspunsul transmis clientului. 

BCR avertizează clientul că procesul de dare în plată a imobilului este ireversibil şi recomandă acestuia să solicite angajaţilor băncii analiza cazului acestuia pentru găsirea de soluţii alternative. 

„Înainte de a demara procesul ireversibil al transferului de proprietate asupra imobilului, vă recomandăm să solicitaţi angajaţilor BCR analiza cazului dumneavoastră specific, în vederea identificării şi a altor soluţii, pentru a evita pierderea imobilului. Orice informaţie pe care ne-o oferiţi poate fi esenţială în procesul de decizie privind posibile variante de redefinire a termenilor contractuali“, mai arată banca. 

Avocatul Adrian Cuculis atrage atenţia că raportarea la Biroul de Credit a operaţiunii de dare în plată drept o informaţie negativă este ilegală. „Dacă legea dării în plata permite să dau în plată, închiderea contului final ca urmare a acestei proceduri de dare în plată nu poate să atragă o consecinţă negativă de notare în Biroul de Credit, fiindcă lipsa oricărei plăţi făcute către bancă a fost ca urmare a unei dispoziţii legale şi nu ca o încălcare a condiţiilor contractuale“, precizează avocatul.

Cuculis mai spun că, dacă băncile îi vor nota cu fapte negative, în Biroul de Credit, pe cei ce urmează să dea în plată, aceştia pot acţiona banca în judecată, pentru radierea din aceste registre şi cu eventualele pagube materiale sau morale aferente.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite