Guvernul porneşte aspiratorul de rable. Timbrul de mediu, care va înlocui vechea taxă auto, va fi avizat astăzi

Guvernul porneşte aspiratorul de rable. Timbrul de mediu, care va înlocui vechea taxă auto, va fi avizat astăzi

Timbrul de mediu, care va înlocui taxa auto, va determina o creştere a importurilor de maşini second-hand  FOTO ADEVĂRUL

Guvernul a avizat marţi timbrul de mediu, prin ordonanţă de urgenţă, măsură care va încuraja importurile de maşini second-hand şi va pune în pericol afacerile producătorilor de maşini noi.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE 15.30 Guvernul a avizat introducerea timbrului de mediu care va fi perceput la înmatricularea maşinilor, înlocuind actuala taxă auto, au declarat surse oficiale, potrivit Mediafax.

Noua taxă auto, redenumită acum timbru de mediu, a fost aprobată de Guvern în şedinţa de marţi, prin ordonanţă de urgenţă, urmând să fie aplicată imediat cu publicarea ordonanţei în Monitorul Oficial. 
 
Principalele schimbări aduse de timbrul de mediu indică o ieftinire semnificativă la înregistrarea maşinilor vechi şi foarte vechi (non-euro) şi o scumpire uşoară a înmatriculării de maşini noi. Mai exact, timbrul de mediu vine cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru Euro 2, Euro 1 şi non-euro. Premierul Victor Ponta a declarat săptămâna trecută că, pentru prima dată, vor exista prime acordate de stat persoanelor care înmatriculează maşini electrice sau total nepoluante.
 
 
România, o nouă Bulgarie
 
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
 
Toate acestea vor avea ca efect o relaxare fără precedent a presiunii fiscale pe comerţul cu maşini vechi, care va transforma România într-un magnet pentru rablele din mai multe ţări europene, arată specialiştii. 
 
„Noua formulă va prelungi durata de viaţă a rablelor. Este bizar că taxa pentru maşini vechi este foarte mică în comparaţie cu cea pentru maşinile Euro 3, 4 sau 5. Este poate justificat prin faptul că maşinile vechi au o perioadă mai scurtă de funcţionare, dar nu am văzut români care să renunţe aşa uşor la maşinile lor“, a declarat Gheorghe Piperea, avocatul care a asistat în instanţă mai multe persoane intrate în conflict cu statul pentru recuperarea taxei auto.
 
Piperea susţine că noua formulă de calcul al taxei, care îi avantajează pe cei cu maşini mai vechi, dar şi mai poluante, ar putea transforma România într-o piaţă similară Bulgariei, ţară în care mulţi români şi-au înmatriculat maşinile datorită taxelor mici. „Acum, o să devenim noi o Bulgarie şi vor veni mulţi străini, mai ales din zona de graniţă, să-şi înmatriculeze rablele la noi pentru că este ieftin, 100 de euro“, a mai spus avocatul.
 
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi au scăzut cu 0,1% în prima lună din acest an faţă de ianuarie 2012 şi cu 40% faţă de luna precedentă, la 4.218 unităţi, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, care arată însă că importul de maşini rulate a urcat în acest interval cu 60%. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările