Ghid pentru clienţii Astra Asigurări: ASF şi FGA vă învaţă cum să procedaţi dacă aveţi de încasat despăgubiri

Ghid pentru clienţii Astra Asigurări: ASF şi FGA vă învaţă cum să procedaţi dacă aveţi de încasat despăgubiri

ASF a elaborat un ghid pentru clienţii Astfra

Consumatorii care au încheiat un contract sau o poliţă de asigurare cu societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA SA sunt invitaţi să urmărească informaţiile publicate într-un ghid special de către de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pe site-ul instituţiei, asfromania.ro, şi Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA), sau să solicite detalii telefonic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lista potenţialilor creditori de asigurări (asigurat, beneficiar al asigurării sau persoană păgubită în cazul asigurării de răspundere civilă – cei îndreptăţiţi a solicita compensaţii de la FGA), rezultate din evidenţele transmise de asigurător, se publică de către FGA după 30 de zile de la apariţia în Monitorul Oficial a deciziei ASF.

„Persoanele care nu se regăsesc în lista publicată se pot adresa direct FGA în vederea includerii pe lista potenţialilor creditori de asigurări, pe baza documentelor care să susţină cererea”, precizează ASF, într-un comunicat.

Conform legii, falimentul unei societăţi de asigurare este hotărât de către o instanţă judecătorească.  FGA va efectua plăţile către creditorii de asigurări de la data rămânerii definitive a hotărârii privind deschiderea procedurii de faliment în limita plafonului legal (450.000 lei/creditor de asigurare).

Cum pot fi solicitate plăţile

Creditorii de asigurări pot solicita plăţi, conform Legii nr. 213/2015, cum ar fi:
1.    sumele cuvenite creditorilor de asigurări aferente perioadei neexpirate a contractului de asigurare facultativă, în situaţia încetării contractului de asigurare;
2.    despăgubirile/indemnizaţiile cuvenite creditorilor de asigurări pentru evenimente produse până la maxim 90 de zile de la data pronunţării hotărârii judecătoreşti de deschidere a procedurii de faliment, în situaţia în care contractele de asigurare nu au încetat până la acea dată.

Persoanele păgubite se pot adresa FGA

În situaţia unor daune produse anterior deciziei ASF şi pentru care a fost deschis dosar de daună la asigurator, dar şi în situaţia producerii în viitor a riscurilor asigurate în perioada de valabilitate a contractului de asigurare, asiguraţii/beneficiarii asigurării/ persoanele păgubite se pot adresa FGA.

FGA a fost constituit prin lege pentru protejarea asiguraţilor, beneficiarilor asigurării, precum şi terţelor persoane păgubite, în cazul în care societatea asiguratoare se află în stare de faliment.

Destinaţia principală a sumelor, aflate la dispoziţia FGA, este plata indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate în condiţiile legii, către creditorii de asigurări îndreptăţiţi ai societăţii de asigurare aflată în faliment, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut de lege, se arată în comunicatul ASF.

Reamintim că ASF a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare şi solicitarea intrării în procedura de faliment a societăţii Asigurare – Reasigurare ASTRA SA.

Pentru informaţii:
** Fondul de Garantare a Asiguraţilor vă stă la dispoziţie la următoarele numere de telefon: 021.211.60.37, 021.211.60.73, sau la adresa de e-mail: office@asf-fga.ro.
** ASF vă stă la dispoziţie la numărul gratuit de telefon TELVERDE 0800 825 627, office@asfromania.ro, sau pe pagina de Facebook a Autorităţii de Supraveghere Financiară.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: