DOCUMENT Cinci bănci lansează un Cod de bune practici bancare, pentru a-i ajuta pe datornicii aflaţi în situaţii dificile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Datornicii aflaţi în dificultate de plată sau pe cale de a intra în dificultate de plată, precum şi cazurile sociale vor avea parte de soluţii individuale în ceea ce priveşte situaţia lor bancară, potrivit unui Cod de Bune Practici Bancare în Relaţia cu Debitorii Consumatori lansat în consultare publică de cinci bănci membre ale Consiliului Patronatelor Bancare din România.

Băncile semnatare – Banca Comercială Română, Bancpost, ING Bank, Raiffeisen Bank şi UniCredit Bank – şi-au propus ca prin lansarea codului, după o perioadă de discuţii publice intense şi uneori controversate privind situaţiile debitorilor consumatori aflaţi în situaţii dificile, să evidenţieze măsurile pe care deja le adoptă şi pe care le au în vedere şi în viitor, precum şi angajamentul asumat de a trata cu toată seriozitatea clienţii aflaţi în reală dificultate.

„Acest Cod are în vedere definirea unui cadru general de conduită a Băncilor în relaţia cu debitorii aflaţi într-o situaţie de Dificultate de plată sau în privinţa cărora este iminentă apariţia unei asemenea situaţii, precum şi în relaţia cu Debitorii reprezentând Cazuri sociale, fără însă a îşi propune identificarea unor soluţii generalizate, aplicabile pentru toţi Debitorii şi pentru toate situaţiile care pot să apară în practică”, arată Codul.

Concret, fiecare bancă va realiza o analiză punctuală a fiecărui caz în parte şi va aplica soluţii individuale, adaptate la circumstanţele specifice ale debitorului şi conforme cu dispoziţiile legale în vigoare.

„Dinamica dezvoltării economice a ultimilor 15 ani şi diversificarea serviciilor financiare într-o piaţă din ce în ce mai competitivă a avut efecte pozitive şi pentru standardul de viaţă al populaţiei, permiţând consumatorilor români să îşi materializeze planurile de a avea o locuinţă sau de a cumpăra bunuri de folosinţă îndelungată.  Din păcate, există şi situaţii când în procesul materializării unor astfel de dorinţe ale debitorilor consumatori de bună credinţă apar situaţii neprevăzute – unele chiar extreme – ce pot afecta inclusiv capacitatea acestora de a-şi onora obligaţiile faţă de creditori”, arată instituţiile de credit. De aceea, semnatarii Codului de bune practici consideră că este benefic pentru relaţiile dintre consumatori şi instituţii de credit să existe o comunicare proactivă asupra existenţei unor astfel de posibile soluţii în cazul apariţiei unor situaţii dificile.

Cele cinci bănci care compun CPBR în prezent deţin peste o treime din totalul activelor bancare din sistem, angajaţii acestora reprezentând circa 30% din totalul salariaţilor din sectorul bancar.

Cod de Bune Practici

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite