Ce cadouri preferă românii de Sărbători. În 2020, posesorii de carduri Revolut au cheltuit 13 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
craciun-cadouri-aprovizionare-pachet-sosete

Anul trecut, în primele două săptămâni ale lunii cadourilor, utilizatorii Revolut din România au cheltuit aproximativ 13 milioane de euro la shopping, se arată într-un studiu realizat de Revolut.

În perioada 1-15 decembrie 2021, un utilizator Revolut a făcut cumpărături de 84 EUR, în medie, o valoare cu 13,4% mai mare faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului 2020. De asemenea, valoarea medie/ tranzacţie a crescut de la 32 EUR la 35 EUR. În timp acelaşi timp, achiziţiile efectuate direct din magazine au progresat sensibil în raport cu cele realizate online. Astfel, 6 din 10 tranzacţii au fost efectuate direct în magazin, în prima jumătate a lunii decembrie 2021, faţă de 5 din 10, anul trecut. 

Revolut, super-aplicaţia financiară cu 18 milioane de clienţi în toată lumea, din care 1,5 milioane în România, a analizat modul în care se raportează consumatorii atât la cumpărăturile de sezon, cât şi la provocările anului viitor. Aproape 6.000 de utilizatori ai super-aplicaţiei au participat la acest studiu, din care aproximativ 800 din România.

Cui şi cum oferim cadouri

În privinţa alegerii cadourilor de sărbători, 64% dintre români au declarat că se ghidează după gusturile şi preferinţele persoanelor cărora le vor oferi darurile, în timp ce doar 11% îi întreabă pe destinatari ce şi-ar dori să primească. Procentele sunt apropiate de cele înregistrate în Italia (68 % şi, respectiv, 11%) sau în Spania (66% şi, respectiv, 11%). În schimb, lituanienii şi norvegienii preferă să ofere daruri pe măsura aşteptărilor celor apropiaţi, astfel că 28% dintre respondenţii din Lituania şi, respectiv, 27% din Norvegia au optat pentru varianta în care este consultată persoana pentru care se cumpără cadoul. 

Românii intenţionează să cumpere cele mai scumpe cadouri pentru partenerul de viaţă (39%), părinţi (23%) şi copii (22%). În privinţa reţinerilor pe care le-ar putea avea faţă de gestul de a oferi un cadou, cei mai mulţi menţionează temerea ca nu cumva persoana căreia i-a fost oferit cadoul să fie dezamăgită de ceea ce a primit (37%) sau să nu folosească obiectele primite şi acestea să fie irosite (21%). 

O mai bună administrare a fondurilor şi limitarea sumelor cheltuite cu ieşirile, surse pentru finanţarea cadourilor de sezon

Cei mai mulţi români - 37% - declară că nu fac economii pentru a avea bugetul necesar achiziţionării cadourilor. Cu toate acestea, 17% spun că, dacă ar fi nevoiţi să obţină fonduri mai mari pentru cadouri, ar lua în calcul să folosească funcţionalităţile din aplicaţia Revolut, în timp ce 16% dintre respondenţi spun că o posibilă sursă ar putea fi limitarea cheltuielilor în magazine, restaurante sau cafenele. Italienii, la fel ca polonezii şi americanii, folosesc cel mai mult tehnologia în acest scop. 

Cum pe parcursul anului 2021 restricţiile au limitat mult accesul consumatorilor la serviciile de ospitalitate şi restauraţie, italienii sunt cei care au înregistrat cele mai multe răspunsuri (22%) cu privire la economisirea de fonduri pentru daruri din banii economisiţi ca urmare a eliminării ieşirilor în oraş. 

Ce cadouri preferă utilizatorii din România? Experienţele trec înaintea luxului 

În privinţa cadourilor preferate de respondenţi, două categorii împart primul loc între preferinţe: experienţele alături de cei dragi - o vacanţă, o vizită într-un loc special, un concert - (20%) şi darurile pe care şi le-au pus pe lista de dorinţe (20%). Pe al treilea loc se află tot experienţele, dar care implică doar propria participare, nu şi prezenţa apropiaţilor (18%). Tot în zona soluţiilor practice se află şi a patra opţiune de cadou - un obiect necesar în casă, pe care, mai devreme sau mai târziu, tot ar trebui să îl cumpere (15%). 

În privinţa obiectelor de lux, doar 7% dintre români le menţionează ca fiind unul dintre cadourile preferate, un procent apropiat de cele înregistrate în Italia şi Spania (8%). Irlandezii şi lituanienii înregistrează cele mai mari procente pentru această categorie de cadouri, cu 15% şi, respectiv, 13%. 

Obiectivele pentru noul an: mai mulţi bani economisiţi, mai multe investiţii în propria persoană 

Cei mai mulţi români (40%) spun că vor petrece acasă Revelionul, alături de familie şi prieteni, iar următoarea opţiune de a trece în noul an este o călătorie cu familia sau prietenii (21%). Utilizatorii Revolut din România şi-au pregătit şi câteva obiective pentru anul 2022. Printre acestea, pe primele poziţii se află: să îşi gestioneze mai bine resursele financiare (50%), să înveţe ceva nou (36%), să petreacă mai mult timp cu cei dragi (33%). 31% şi-ar dori să practice activităţi care să îi ajute să fie mai echilibraţi emoţional, 22% să meargă la sală, 19% să îşi schimbe locuinţa (chirie sau achiziţie), iar 17% vor să îşi găsească un nou job. 

Există, totuşi, şi utilizatori care spun că nu îşi setează obiective pentru anul nou. Doar 8% dintre respondenţii din România au recunoscut că nu îşi stabilesc astfel de ţinte, fiind unul dintre cele mai mici procente remarcate la acest capitol, printre utilizatorii Revolut, alături de italieni (4%) şi spanioli (6%). 

Revolut le oferă utilizatorilor o suită de produse care contribuie la creşterea calităţii vieţii. Pe lângă cardurile Visa, Mastercard sau Maestro care pot fi folosite online, offline şi cu Apple Pay şi GPay, Revolut îi ajută pe clienţi să îşi controleze mai bine bugetul pentru achiziţii sau cheltuielile făcute în timpul călătoriilor în străinătate, să îşi analizeze bugetul, să economisească prin intermediul soluţiilor de tipul cashback sau al puşculiţelor digitale, să investească în criptomonede sau îşi planifice mai bine viitoarele călătorii şi vacanţe. Cardurile fizice pot fi blocate sau deblocate direct din aplicaţie, iar fiecare tranzacţie este notificată către utilizator. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite