Bogdan Olteanu: Băncile care nu au reaşezat relaţia cu clienţii vor pierde în competiţia de pe piaţă, problema e că aduc pierderi de credibilitate sistemului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Viceguvernatorul BNR Bogdan Olteanu critică băncile pentru că nu s-au apropiat de clienţi                   FOTO Eduard Enea
Viceguvernatorul BNR Bogdan Olteanu critică băncile pentru că nu s-au apropiat de clienţi                   FOTO Eduard Enea

Percepţia populaţiei asupra băncilor ar fi fost mai bună dacă mult mai multe instituţii de credit şi-ar fi asumat în mod voluntar să-şi reaşeze relaţiile cu clienţii în ultimii ani, iar băncile care nu au făcut mişcările corecte vor pierde în competiţia de pe piaţă, însă problema e că produc o pierdere sistemului bancar, pentru că nu au reconstruit credibilitatea, a declarat Bogdan Olteanu, viceguvernator al BNR.

„Dacă mult mai multe bănci din sistemul bancar din România ar fi avut o atitudine proactivă în ultimii ani, dacă ar fi asumat în mod voluntar, pe baze de umanizare, aşa cum spune Directiva 17/2014, de empatie, de relaţii naturale cu clienţii, să-şi reaşeze relaţiile cu clienţii în aceşti ultimi ani din proprie voinţă, atunci cu siguranţă şi percepţia publică ar fi fost mai bună“,  a afirmat luni Olteanu în cadrul unui forum financiar.

Cu toate acestea, el admite că au existat şi valuri de populism, dar nu numai în România, ci în toată Europa de Est, unde populismul este „mai mult sus decât jos“.

„Dar acele valuri de populism bazat în special pe necunoaştere s-ar fi lovit de dezinteresul public, de lipsa susţinerii publice, pentru că oamenii s-ar fi simţit confortabil în relaţia lor cu banca şi în calitate de debitori, nu doar în calitate de creditori atunci când sunt deponenţi“,  a adăugat Olteanu.

În opinia lui, aceasta reprezintă o carenţă şi o lecţie din care este convins că sistemul bancar a învăţat, astfel încât la următoarea criză va şti să se raporteze mai bine.

Olteanu spune că băncile care au făcut mişcările corecte vor fi probabil câştigătorii acestei reaşezări a relaţiei bănci-clienţi. „Cele care nu le-au făcut vor pierde probabil în competiţia de pe piaţă, dar produc o pierdere şi sistemului prin această nerefacere de credibilitate. Pentru că una e poziţia de credibilitate a unei bănci, atât cât poate ea fi construită independent, alta e dificultatea majoră a întregului sistem de a-şi reconstrui credibilitatea“, a conchis viceguvernatorul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite