ANPC, măsuri drastice faţă de Vodafone pentru că majorat preţurile după Ordonanţa lăcomiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a decis să ia măsuri drastice faţă Vodafone, după ce compania a majorat preţurile serviciilor, punând în cârca consumatorilor taxele suplimentare introduse de Guvern prin Ordonanţa 114. Anterior, ANPC a sancţionat compania cu o amendă de 70.000 de lei.

Mai precis, ANPC a dat un ordin ca Vodafone să oprească creşterea costului serviciilor. Prin Ordin al Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), instituţia a dispus ca, de la data de 2 mai 2019, operatorul de telefonie mobilă amendat de comisarii ANPC în urmă cu câteva zile, să înceteze practicile comerciale incorecte faţă de consumatori, constatate în urma unui control, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor.

Măsura este una complementară la amenda de 70.000 de lei dispusă după control.

La sfârşitul lunii aprilie, ANPC a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţiilor săi, prin care îi informează de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă.

„În urma controalelor efectuate de ANPC, s-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adiţională amenzii aplicate”, anunţă ANPC.

Trebuie menţionat că operatorul economic poate contesta măsurile luate de către ANPC în justiţie dar, până la soluţionarea definitivă în instanţă, prevederile Ordinului sunt executorii.

Vodafone şi-a anunţat clienţii, la începutul lunii aprilie, că scumpeşte abonamentele. „În contextul creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii, începând cu 6 mai 2019 preţul pachetului de servicii aferent acestui număr creşte cu 0,92 eur TVA inclus”, arată un mesaj trimis de Vodafone unui abonat de servicii de telefonie mobilă.

Cinci companii au anunţat scumpiri

Pe lângă Vodafone, şi DIGI | RCS&RDS, Telekom, Orange şi UPC au anunţat scumpiri ale serviciilor, în curs de câteva luni de când Guvernul a adoptat Ordonanţa 114, care introduce taxe suplimentare companiilor din telecomunicaţii.

Toate abonamentele Orange costă cu un euro mai mult, din data de 3 aprilie, conform datelor afişate pe site-ul companiei. Compania susţine însă că „abonamentele şi serviciile existente nu au suferit modificări de preţ, iar utilizatorii acestora se bucură în continuare de aceleaşi tarife şi beneficii, conform tipului de abonament pe care îl deţin”. „Ca atare, Orange nu a transmis clienţilor săi informări despre majorări ale tarifelor. Noul portofoliu de abonamente include beneficii suplimentare, care răspund mai bine cerinţelor şi nevoilor exprimate de către consumatori. În cazul noului portofoliu PrePay, preţurile au rămas, de asemenea, neschimbate. Ca o noutate pentru clienţii nostri, am introdus o opţiune care include conditii foarte avantajoase pentru roaming SEE şi în 6 ţări din afara Uniunii Europene - Australia, China, Elvetia, Israel, Moldova si SUA.  SMS-urile internaţionale sunt acum disponibile pentru opţiunile PrePay începând cu 6 euro”, susţin reprezentanţii Orange. 

Vodafone şi-a informat clienţii că va opera scumpirile din luna mai, din cauza „creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii”.

 Şi UPC România şi-a notificat clienţii că va majora preţurile abonamentelor de televiziune şi internet, de la 1 mai, la numai şase luni de la ultima scumpire.

Totodată, Telekom a anunţat că preţul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) şi pentru fiecare abonament mobil, pentru clienţii rezidenţiali, va fi majorat cu 0,42 euro, TVA inclus, (0,35 euro, fără TVA), adică aproximativ 2 lei, începând cu 15 aprilie 2019.

De asemenea, clienţii Digi | RCS&RDS plătesc, de la 1 martie, preţuri mai mari la abonamentele pentru serviciile de televiziune, telefonie mobilă şi fixă, Internet mobil şi fix, atât pentru abonamentele noi, cât şi pentru contractele în derulare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite