Acciza suplimentară la carburanţi va scumpi până şi transportul cu Salvarea, dar bugetul nu va avea nimic de câştigat, avertizează şoferii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Guvernul a decis să introducă o acciză suplimentară la carburanţi „fără o analiză de impact, pentru a putea face cheltuieli mai mari în 2014, an electoral“, iar decizia va avea un „efect de bumerang“ asupra bugetului de stat, consideră liderii marilor asociaţii de transportatorii.

"Ne apropiem de aprilie, când va intra mult discutata acciză pe carburant, care va avea un impact în toate colţurile, începând de la transportul aerian, naval sau fluvial. Această acciză este singurul şi cel mai simplu activ pe care statul îl are la îndemână în acest moment pentru a aduna bani", a declarat joi, la "ZF Transport & Logistics Summit '14", Ion Lixandru, vicepreşedinte al ARILOG şi administratorul companiei Camion Logistic.

„Va fi mai scump până şi cu Salvarea“

Lixandru spune că acciza este introdusă de Guvern ca o condiţie pentru viitoarele acorduri de împrumut, iar ceea ce nu înţelege lumea este că până şi Salvarea se va scumpi după creşterea taxei.

"La noi nu este o problemă, pentru că noi vom muta pe logistică, logistica mută pe marfă şi marfa va primi şi ea bucăţica ei de cost. Nu este o problemă a transportatorilor", a spus Lixandru, adăugând că unele firme de profil se vor alimenta din afara României, atunci când preţul nu va mai fi concurenţial.

Majorarea accizelor cu 7 eurocenţi pe litru de la 1 aprilie va avea ca efect creşterea preţului carburanţilor cu 0,41 lei litru, potrivit estimărilor Ministerului Finanţelor.

Efect de bumerang în buget

Reprezentantul ARILOG crede că majorarea accizei va avea un efect de bumerang asupra bugetului.

"Noi asta încercăm să mediatizăm, ca experţii de acolo, care n-au făcut o analiză de impact, să înţeleagă ce înseamnă. Nu vor plăti transportatorii", a adăugat reprezentantul Asociaţiei Specialiştilor din Transporturi, Depozitare, Achiziţii, Producţie (ARILOG).

UNTRR: „Guvernul nu este interesat de o colectare reală“

Prezent la eveniment, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a afirmat că în România se consumă anual cinci milioane de tone de motorină şi două milioane de tone de benzină, iar dacă 13% din consumul de motorină local se va muta în afara României statul român nu va mai câştiga nimic din această acciză.

"Noi am constatat următorul lucru: Guvernul nu este interesat de colectarea unor bani în mod real, ci să cheltuiască mai mult în 2014, an electoral, şi atunci trebuie să aibă o justificare în faţa altora, că are venit pe care îl pune pe hârtie", a spus Dinescu.

Reprezentanţii celor două organizaţii au mai criticat atât lipsa unor analize de impact privind proiectele de autostrăzi, cât şi a "barierelor administrative" cu care se confruntă companiile de profil.


Citeşte şi:

Noul program al Guvernului: Lărgirea bazei de impozitare, impozit diferenţiat, reducerea CAS cu 5 puncte procentuale şi scăderea TVA la 19% dacă este posibil

Lărgirea bazei de impozitare, o cotă redusă de TVA la produsele agroalimentare de bază cu condiţia asigurării spaţiului fiscal necesar, revenirea la TVA de 19% şi reducerea CAS cu 5 puncte la angajator în măsura în care cadrul fiscal-bugetar va permite sunt prevederile din noul program al Guvernului.

Udrea: Vom organiza un miting în Capitală împotriva accizei la benzină

Ioana Petrescu, „pariul“ lui Ponta de la Finanţe, va da piept cu birocraţia românească: Topul provocărilor din acest an

Numirea tinerei economiste Ioana Petrescu în funcţia de ministru al Finanţelor în cel de-al treilea Cabinet condus de Victor Ponta a surprins pe multă lume luni. Victor Ponta spune însă că este un "pariu" pe care îl face prin numirea unui tehnocrat aşa de tânăr. Profesoara de politici publice care a studiat la Harvard va trebui însă să dea piept cu birocraţia şi realităţile economiei bazându-se doar pe lecţiile învăţate în cărţile de economie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite