Acciza suplimentară de 7 eurocenţi va propulsa România în topul preţurilor UE la motorină şi benzină

Acciza suplimentară de 7 eurocenţi va propulsa România în topul preţurilor UE la motorină şi benzină

Şoferii care acum alimentează în benzinăriile din România ar putea migra către ţările vecxine, din cauza scumpirilor FOTO Adevărul

România se află acum pe ultimul loc în clasamentul european al preţurilor la benzină şi pe 23 din 28 la motorină. De la 1 aprilie, preţul motorinei ne va plasa în top 10.

Ştiri pe aceeaşi temă

Scumpirea carburanţilor cu 40 de bani (7 eurocenţi plus TVA) pe litru, în urma introducerii accizei suplimentare, de la 1 aprilie, va avea ca efect o nedorită ascensiune a României în topul preţurilor la motorină şi benzină, ţara noastră ajungând să-i depăşească pe vecini. În consecinţă, şoferii profesionişti vor alimenta din străinătate, lăsând statul să viseze la încasări mai mari din această acciză.
 
Calculul de impact, bazat pe preţurile afişate oficial în statisticile Comisiei Europene, arată că acum România este pe ultimul loc la preţul benzinei, cu 1,23 euro/litru, iar după 1 aprilie va ajunge pe locul 21 (din 28), cu 1,322 euro/litru. În cazul motorinei, impactul va fi mult mai dur: dacă acum ne situăm pe locul 23, cu 1,300 euro/litru, după 1 aprilie vom urca pe locul 9 în UE, cu 1,388 euro/litru.
 
Şoferii vor face plinul la vecini
 
Faptul că în România motorina va fi mai scumpă îi va determina pe şoferi să alimenteze din ţări vecine, în special Ungaria şi Bulgaria, unde preţul carburanţilor va rămâne pe loc. Spre exemplu, în Ungaria motorina va costa 1,377 euro/litru, iar în Bulgaria doar 1.306 euro/litru, în timp ce în România va trece de 1,38 euro/litru.
 
„Prin reorientarea alimentării a doar 13% din volumul actual de motorină vândut în România, se anulează orice câştig ipotetic al statului român. Matematic suma colectată suplimentar va fi de circa 430 de milioane de euro. Dar realitatea indică faptul că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara ţării, ceea ce ar conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român“, avertizează liderii transportatorilor rutieri.
 
Patronatele cer anularea accizei
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită renunţarea la acciza suplimentară pe carburanţi, motivând că statul va avea mai mult de pierdut decât de câştigat de pe urma acesteia. „Sperăm că cifrele referitoare la impactul accizei suplimentare sus vor pune un serios semn de întrebare autorităţilor pentru a le convinge să nu introducă această măsură, iar renunţarea la accizarea suplimentară a motorinei ar constitui, într-adevăr, un semn de preocupare pentru viitorul României“, se arată într-un comunicat al UNTRR.
 



MAI PUTEŢI CITI: 

Ce presupune sprijinul anunţat de Ponta pentru datornicii la bănci, cine poate beneficia de schemă şi în ce condiţii. Premierul Victor Ponta a anunţat luni seară, în urma dicuţiilor finale cu reprezentanţii FMI, Comisiei Europene şi Băncii Mondiale, că va aproba prin ordonanţă o schemă de sprijin pentru românii cu venituri sub medie care sunt datornici la bănci. „Adevărul“ vă prezintă în ce constă această schemă şi cine sunt cei care vor putea beneficia de ea.

Ponta: „Nu se poate renunţa la acciza de 7 eurocenţi la carburant, asta i-a spus FMI şi lui Băsescu. Nu se poate redeschide bugetul“. Guvernul nu poate renunţa la introducerea accizei de 7 eurocenţi la carburanţi deoarece bugetul deja aprobat nu poate fi redeschis şi nici închis fără această taxă, afirmă premierul Victor Ponta, care susţine că acest punct de vedere i-a fost transmis şi preşedintelui Traian Băsescu de către reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional (FMI) şi ai Comisiei Europene (CE).

Băsescu: Între mine şi FMI nu e o dispută, sunt un susţinător al continuării acordului. Nu vreau să punem taxe inutile pentru a face cheltuieli inutile. Preşedintele Traian Băsescu se declară un susţinător al continuării acordului cu FMI şi a anunţat că între el şi instituţia financiară internaţională nu este o dispută, însă respinge accizarea suplimentară a carburanţilor, care este folosită pentru "cheltuieli inutile".
 
Băsescu poate bloca acordul cu FMI din cauza accizei de 7 eurocenţi. Acordul cu FMI este din nou în pericol, după ce preşedintele Traian Băsescu a anunţat joi că nu semnează memorandumul dacă acciza suplimentară de 7 eurocenţi este aplicată.
 
Oamenii de afaceri cer Guvernului o politică de dezvoltare în detrimentul celei de austeritate, promovate de FMI. Scutirea impozitului reinvestit, pe listă. Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) solicită Guvernului să susţină în cadrul următoarelor negocieri cu FMI scutirea impozitării profitului reinvestit, creşterea finanţării unor programe care generează locuri de muncă şi reducerea impozitării salariilor pentru dezvoltarea economică.
 
Cât pierde statul din revoluţia şoferilor: amânarea introducerii accizei de 7 eurocenţi la motorină produce o gaură de aproape 125 de milioane de euro în buget. După ce a cedat la presiunile transportatorilor de marfă aflaţi în grevă şi a amânat cu trei luni supraaccizarea motorinei, statul va încasa cu peste 120 de milioane de euro mai puţin la buget.
 
Comisia Europeană: Propunerile alternative la acciză trebuie să aibă acelaşi impact bugetar.Alternativele pe care le propune România în locul accizei de 7 eurocenţi la motorină trebuie să aibă acelaşi impact bugetar ca această taxă, a declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al CE, Simon O’Connor.
 
Tom Bugeţel, cu acciza la Bruxelles. Pe când se potcovea acciza cu 99 de ocale de fier şi se dădeau economiştii Guvernului peste cap să spuie năzdrăvănia că vaca bugetară va da mai mult lapte păscând pe lângă staţia de benzină, Victor Ponta ce-mi făcea?
 
Liviu Voinea, ministrul Bugetului: Se putea face bugetul pe 2014 şi fără acciza de 7 cenţi pe combustibil. Ministrul Bugetului, Liviu Voinea, a explicat astăzi, la emisiunea „După 20 de ani“, modul în care a fost construit bugetul pe 2014. Voinea a precizat că în timpul negocierilor cu FMI s-a luat în calcul majorarea cotei unice de la 16% la 18%.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: