Şeful Mastercard: Contactless a devenit modalitatea de plată de facto din România. Cum va arăta viaţa consumatorului român în 2020

Şeful Mastercard: Contactless a devenit
modalitatea de plată de facto din România. Cum va arăta viaţa consumatorului
român în 2020

Cosmin Vladimirescu

Circa 60-70% din plăţile cu cardul se fac contactless, aceasta devenind modalitatea de plată de facto din România, a declarat Cosmin Vladimirescu, country manager pentru România şi Republica Moldova al Mastercard, într-o întâlnire cu jurnaliştii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Compania a depăşit 100 de milioane de plăţi contactless pe cardurile Mastercard şi Maestro, la sfârşitul anului 2017, faţă de 2-3 milioane de tranzacţii contactless în 2015. Potrivit lui Cosmin Vladimirescu, aceasta este o creştere fulminantă ca „în 2 ani să creşti de la 3 milioane la 100 de milioane”, iar viitorul este cel al trecerii la telefon.

„A durat mult să se ajungă aici, din 2008 de când am lansat tehnologia contactless, până în 2017. Au fost zece ani cu investiţii masive din partea noastră, a băncilor, a comercianţilor. Odată ce ne-am obişnuit cu acest gen de plată, trecerea la telefon este extrem de simplă, de naturală. Lumea are deja telefon, lumea plăteşte deja contactless, infrastructura de acceptare există în piaţă”, a spus oficialul Mastercard.

Numărul de carduri bancare din România era, în decembrie 2017, de 16,43 milioane, o creştere de 6,5% pe tot sistemul faţă de decembrie 2016, a declarat şeful Mastercard, citând date ale Băncii Naţionale a României (BNR). Totodată, potrivit lui, BNR nu iau în calcul cardurile de masă, care au înlocuit tichetele de masă, astfel că se adaugă şi acestea – 900.000 în decembrie 2017, astfel că în total, în România, sunt 17,34 milioane de carduri.

Totodată, numărul total de carduri active a crescut în ultimul an la 12,45 milioane, spune Cosmin Vladimirescu, citând datele BNR. În acelaşi timp, rata de activare a cardului este de 76%, iar numărul total de tranzacţii a crescut cu 21% la 732 milioane. De asemenea, valoarea totală a tranzacţiilor şi volumul tranzacţiilor (plăţi plus retrageri) a crescut cu 30%, de la 4841 miliarde lei în 2016 la 63,08 miliarde lei în 2017.

Şeful Mastercard a mai spus că Mastercard este lider pe piaţa din România. El nu a oferit, însă date interne, ci date dintr-un studiu realizat de Euromonitor pentru anul 2016 care arată că Mastercard avea 9,170 de milioane de carduri, iar cealaltă companie (Visa - n.r.) avea 7,016 milioane. De asemenea, volumele raportate de Euromonitor pentru Mastercard şi Maestro erau de 28,35 miliarde de lei, în timp ce pentru alte carduri erau de 20,45 miliarde de lei.

Cosmin Vladimirescu a precizat că firma „se uită la integrarea tehnologiei blockchain pe diverse segmente ale pieţei”. „Este genul de subiect care generează discuţii, Simţim că are potenţial şi încercăm să integrăm partea care aduce valoare, în clipa în care se va găsi o aplicabilitate pentru această tehnologie”, a declarat el.

Şeful Mastercard a ilustrat şi cum va arăta viitorul, adică anul 2020, pentru un consumator român, din perspectiva companiei:

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările