Turcia, cucerită Paravion: de ce au succes afacerile din mediul online acolo unde companiile clasice au eşuat. Polonia, Ungaria şi Cehia s-au extins energetic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
După Bulgaria şi Cipru, Paravion mizează pe extinderea în Turica FOTO: Getty Images
După Bulgaria şi Cipru, Paravion mizează pe extinderea în Turica FOTO: Getty Images

Agenţia de turism online Paravion a preluat platforma turcă de turism Bavul.com şi completează astfel tabloul extinderii site-urilor româneşti în regiune, după ce în ultimele două luni, retailerul eMag şi platforma de cupoane de reduceri Zumzi au cumpărat doi jucători polonezi, scrie Adevărul Financiar.

Mediul de business românesc a trăit tot timpul cu complexul că oamenii de afaceri locali (şi nici măcar companiile de stat) nu au avut mijloacele şi curajul să testeze pieţe externe. Din 1990 şi până azi, investiţiile companiilor româneşti în străinătatea abia însumează un miliard de euro, potrivit sursei citate.

Spre comparaţie, Ungaria, cu o populaţie şi un teritoriu de două ori mai mice decât cele ale României, a investit peste hotare de aproape 40 de ori mai mult decât noi. Compania petrolieră Mol – prezentă în 40 de state europene –  este cel mai bun exemplu în acest sens.

Pe cartea extinderii au jucat şi companiile din Polonia sau Cehia, cu nume ca PKN Orlen (petrol), respectiv grupul energetic CEZ, în prima linie a expansiunii geografice.

Citiţi mai multe pe www.adevarulfinanciar.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite