Transportul feroviar de cărbune de la CE Oltenia, la loc comanda: Instanţa a respins o contestaţie a CFR Marfă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Craiova a respins, joi, solicitarea CFR Marfă de anulare a licitaţiei pentru transportul cărbunelui organizată de Complexul Energetic (CE) Oltenia, unde transportatorul de stat concurează cu Grup Feroviar Român, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

"Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică", arată decizia de pe site-ul instanţei.

Controverse pe marginea atribuirii

O asociere din care face parte GFR a solicitat suma de 255 de milioane de lei la această licitaţie, iar CFR Marfă a cerut 256 de milioane de lei.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins la finele lunii iunie cererea CFR Marfă de anularea a licitaţiei şi a dispus continuarea procedurii de atribuire, transportatorul feroviar de stat având posibilitatea de a ataca decizia în instanţă.

Fostul ministru al Transporturilor Dan Şova a declarat la 10 iunie că a depus plângere penală in rem (contra faptei, nu contra persoanei) pentru această licitaţie, unde diferenţa între preţurile solicitate a fost minimă, şi că procedura trebuie reluată întrucât au fost depuse doar două oferte.

"Nu se poate declara un câştigător, condiţia din caietul de sarcini era să fie trei oferte, ori au existat numai două. Va trebui s-o reia", a spus fostul ministru.

În replică, Grup Feroviar Român a transmis că nu există motive pentru anularea licitaţiei.

Licitaţia a fost programată iniţial pentru luna ianuarie, când CE Oltenia a transmis invitaţii de participare către CFR Marfă, GFR şi alte trei societăţi.

Un contract pe peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 de milioane de euro), iar acordul urma să intre în vigoare în 1 aprilie 2014.

GFR, parte a grupului Grampet, este al doilea mare transportator feroviar de marfă din România, după CFR Marfă.

Compania a câştigat în iunie 2013 licitaţia de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni nu a putut fi finalizată până la termenul limită pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite