Transportatori: În 6-8 luni avem încă un asigurător în faliment - City Insurance, pe lângă Astra, Certasig şi Carpatica

0
Publicat:
Ultima actualizare:
city insurance

Încă o veste proastă: în 6-8 luni urmează un alt faliment pe piaţa de asigurări”, scriu transportatorii afiliaţi COTAR referindu-se la societatea City Insurance.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită Parlamentului României sa dea dovadă de minimă responsabilitate, „să renunţe la bătăliile pentru funcţii, aducându-le aminte parlamentarilor români că au primit votul de încredere al cetăţenilor României, pentru a le reprezenta interesele şi nu pentru bătălia pe ciolan”.

„Jumătate dintre şoferii cu asigurare RCA şi mii de service-uri româneşti riscă să-şi piardă banii din cauza fraudelor înregistrate la cea mai importantă societate de asigurare auto. Sectorul de Asigurari din cadrul ASF a închis ochii la fraudele înregistrate la City Insurance şi alte companii, permiţând ca banii de daune să ajungă în paradisuri fiscale. Nu este normal ca această fraudă generată cu bună ştiinţă a autorităţii să-i determine pe oameni să achite din propriile buzunare reparaţiile şi nici ca service-urile să între în faliment. Pentru ca aceste consecinţe grave să fie evitate, ASF trebuie să găsească soluţii pentru recuperarea despăgubirilor”, scriu transportatorii.

„În timp ce parlamentarii nostri sunt veşnic preocupaţi de funcţii si putere, cel pe care Parlamentul României l-a  numit la conducerea Sectorului de Asigurari din ASF au mai dat un tun financiar care destabilizează întreaga piaţă de asigurări private din România. Vestea proastă este că mai urmează încă un tun financiar, în 6-8 luni, dacă nu se intervine urgent! Aşa cum putem observaşi în cazul City Insurance, decontul îl facem noi, românii, pentru tunurile date de firmele şi oamenii din spatele lor. Ei vor pleca şi de această dată cu banii, iar 9 milioane de şoferi vor plăti daunele”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR. 

COTAR cere comisie de anchetă din partea Parlamentului României şi intervenţia Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru frauda uriaşă de la City Insurance.

„De peste 2 ani am atenţionat instituţiile statului român, am oferit predicţii bazate pe documente, rapoarte şi informaţii publice, pentru a arăta că în piaţa asigurărilor din România există două bombe cu ceas: City Insurance şi Euroins.

Vărul lui Liviu Dragnea, ultracontroversatul Cristian Roşu, vicepreşedintele ASF, direct responsabil de nefuncţionarea pieţei de asigurări din România, a acoperit ani la rând toate abuzurile şi infracţiunile celor două companii de asigurări, motiv pentru care solicităm public ca ASF să facă publice următoarele documente:

• Procesul verbal de control nr. nr.37/10.01.2020 care a stat la baza sancţionării cu amenda dubios de blândă a firmei Euroins România Asigurare Reasigurare SA.

• Decizia nr. 199/20.02.2020 care a stat la baza sancţionării cu amenda dubios de blândă a societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare SA.

• Documentele care au stat la baza scoaterii ILEGALE de sub administrare specială a firmei City Insurance, în anul 2017, fără ca societatea să îndeplinească planul de măsuri.

• Câte sesizări a primit în ultimii ani ASF, cu privire la extrasul de cont fals, prezentat de City Insurance conducerii ASF, pe care ASF l-a acceptat fără să declanşeze nicio minimă verificare a acelui document fals, în ciuda multor sesizări primite pe acest subiect?

• Cum a fost posibil ca, în loc sa protejeze interesele cetăţenilor, vicepreşedintele ASF, Cristian Roşu, să se transforme în avocatul intereselor firmelor City Insurance şi Euroins şi să dezmintă public problemele pe care cele două companii de asigurari le au?

ANAF nu a verificat niciun asigurător în 30 de ani

În 30 de ani, ANAF nu a făcut nici un control de fond la niciun asigurator, mai scrie COTAR.

„Este evident faptul că City Insurance a încălcat legea şi că nu se mai poate continua aşa, dar este esenţial ca ASF să aleagă soluţia care să protejeze interesele oamenilor, adică să nu laşi fără poliţe sute de mii de asiguraţi şi mii de service-uri în faliment. După ce au ajuns, practic, să crediteze societăţile de asigurări, luând paguba asupra lor şi aşteptând, normal, să încaseze, service-urile auto riscă să piardă tot, dacă cineva nu se apleacă onest asupra efectelor închiderii activităţii societăţii de asigurare.

Atât timp cât City Insurance încă vinde poliţe de asigurări de 2 milioane de euro pe zi, trebuie lăsată să vândă, iar FGA să achite daunele din încasări. Pe de altă parte, efectele benefice al intervenţiei Fondului de Garantare a Asiguraţilor deja se simt. În primele 3 luni de activitate, deja zeci de mii de oameni şi-au încasat despăgubirile, ceea ce arată că se poate, dacă încetează practicile frauduloase.

După încă 6 luni cu Fondul de Garantare a Asigurărilor la conducere, plata daunelor ar putea ajunge la zi. Cu banii strânşi la Fondul de Garantare şi rezilierea în paralel a poliţelor RCA emise de City Insurance, se pot achita banii înapoi clienţilor, închizând situaţia daunelor din trecut şi a celor viitoare. (...)

Avem deja trei falimente - Astra, Carpatica şi Centrasig. Acestea, împreună, abia atingeau o cotă de piaţă de 30%, iar Fondul de Garantare, cu acumulări de zece ani, a făcut faţă. Acum, perspectiva falimentului City Insurance, cu 47% cotă de piaţă, generează o nevoie uriaşă, de peste 500 de milioane de euro. Are, astăzi, FGA, capacitatea necesară”, susţin transportatorii.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite