Va deveni Tarom o companie low cost? Ce strategii de salvare a businessului au şefii transportatorului aerian naţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tarom trebuie să supravieţuiască la concurenţă cu alte 38 de companii aeriene
Tarom trebuie să supravieţuiască la concurenţă cu alte 38 de companii aeriene

Compania Tarom a fost nevoită să-şi revizuiască modelul de operare din cauza concurenţei şi analizează fie să acceseze noi pieţe, cum ar fi cele din Asia, fie să se îndrepte spre zona de low cost, a declarat marţi la conferinţa "Mediafax Talks about Aviation" George Marin, vicepreşedinte business strategy la Tarom.

"Compania Tarom a fost nevoită să-şi revadă modelul de operare din cauza condiţiilor de pe piaţă. Presiunea venită din partea concurenţei şi a transportatorilor de tip low cost este fantastică. Compania Tarom trebuie să concureze pe piaţă cu alte 38 de companii aeriene, fiind cea mai crâncenă competiţie pe care a întâlnit-o în istoria sa", a spus Marin.

El a afirmat că, "din păcate", analiza la care lucrează reprezentanţii Tarom evidenţiază doar două posibile direcţii pentru o companie de talia Tarom şi cu o reţea de rute de acest tip.

"Fie a ne îndrepta spre zona de low cost, fie de a accesa noi pieţe. Analizăm posibilitatea de a reveni pe pieţele din Asia. Cu Statele Unite este un pic mai complicat, pentru că pe partea Americii de Nord competiţia este foarte foarte acerbă", a mai spus el.

O decizie se va lua până la sfârşitul anului

Analiza are ca termen sfârşitul acestui an şi, în condiţiile în care Tarom va lua o decizie privind modelul de operare, flota va urma acest model şi de operare şi tipurile de avioane care sunt necesare.

"Sunt două variante, ori să ne îndreptăm activitatea spre zona de low cost, ori să accesăm noi pieţe", a afirmat reprezentantul Tarom.

Ulterior, ca răspuns al criticilor unui reprezentant al unei companii prezent la conferinţă, care a afirmat că trecerea la modelul low cost ar însemna pentru Tarom o ştirbire a demnităţii şi o mare greşeală, reprezentantul companiei aeriene naţionale a devenit defensiv pe această temă.

"În momentul de faţă nu luăm în considerare o apropiere de modelul low cost din foarte multe considerente şi cea mai simplă este că în momentul de faţă nu putem ajunge în zona de costuri necesară pentru a fi competitivi pe acest segment. Căutăm soluţii de scădere a costurilor pe măsura posibilităţilor, dar în acelaşi timp de accesare a unor noi valuri de venituri prin accesarea de noi pieţe. Deci în momentul de faţă nu considerăm foarte serios apropierea de modelul de operare de tip low cost", a mai spus reprezentantul Tarom.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite