Tarom, pe locul 49 din 72 în lume din punct de vedere al gradului de satisfacţie al clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeronava companiei Tarom din direcţia Iaşi a aterizat pe Aeroportul Timişoara FOTO Both

Un clasament mondial realizat în fiecare an asupra tuturor companiilor aeriene şi aeroporturilor plasează compania Tarom pe locul 49 din 72 din punct de vedere al satisfacţiei clienţilor, iar Aeroportul Otopeni pe locul 116 din 141.

Topul AirHelp Score vizează satisfacţia clienţilor, respectiv punctualitatea, calitatea serviciilor şi procesarea cererilor.

În acest clasament, Wizz Air, TAROM şi Ryanair sunt cele mai bune companii aeriene din România, Wizz Air fiind plasată pe locul 13, Tarom pe 49, iar Ryanair pe 67, din totalul celor 72.

În ce priveşte aeroporturile, studiul arată că cele din Qatar, Atena şi Tokyo sunt cele mai bune din lume, în timp ce Henri Coandă Otopeni se află pe locul 116 din 141.

Prin AirHelp Score au fost analizate 72 de companii aeriene şi 141 de aeroporturi din întreaga lume, după trei criterii - punctualitatea (sosiri şi plecări la timp), calitatea serviciilor companiei la boardul aeronavei şi pe aeroport şi procesarea cererilor de compensaţie pentru zboruri întârziate, respectiv experienţa pasagerilor pe aeroport.

Pe primele trei locuri în topul companilor aeriene se clasează Qatar Airways, Lufthansa şi Etihad Airways. Clasamentul este completat, în ordine crescătoare, de companiile Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines AG dba Austrian, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta si Virgin Atlantic. Patru dintre acestea (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta, Virgin Atlantic) sunt companii europene.

La polul opus, pe ultimele cinci locuri, se află Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines şi WOW Air (Islanda).

Cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul International Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul International Atena (scor 8,69) şi Aeroportul Haneda din Tokyo, Japonia (scor 8,63).

În cazul aeroporturilor, punctualitatea zborurilor şi calitatea serviciilor oferite a însemnat fiecare câte 45% din scorul total, în timp ce recenziile din social media ale pasagerilor, doar 10%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite