Suma pentru care s-a vândut 70% din eMag a ieşit la lumină: 83 de milioane de dolari

Suma pentru care s-a vândut 70% din eMag a ieşit la lumină: 83 de milioane de dolari

eMag este cel mai mare jucător din piaţa locală online

Grupul media multinaţional Naspers a achitat în octombrie 83 de milioane de dolari pentru tranzacţia încheiată la sfârşitul lunii iulie, prin care gigantul sud-african a preluat pachetul majoritar de 70% din acţiunile eMag, cel mai mare retailer online de pe piaţa românească. Această informaţie a fost confirmată de surse din cadrul eMag, care afirmă că 70% din acţiuni au fost vândute cu circa 83 de milioane de dolari.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit rapoartelor companiei sud-africane, Naspers a achitat, pentru controlul eMag şi pentru o participaţie minoritară a magazinului Souq.com, platformă de comerţ online din Orientul Mijlociu, în total 120 de milioane de dolari. Această ultimă tranzacţie s-a ridicat la 40 de milioane de dolari, conform publicaţiei Tfour.me din Orientul Mijlociu, citată de Mediafax.

Naspers se extinde în Est

Grupul Naspers intenţionează să se răspândească în această regiune, urmărind ca eMag să se extindă „pe principalele pieţe din Estul Europei. Un prim pas va fi făcut anul acesta prin intrarea în Bulgaria, urmând ca în scurt timp să se demareze noi operaţiuni pe alte pieţe mari din regiune“, se arată într-un comunicat al companiei de la sfârşitul iulie, citat de „Ziarul Financiar“.

Acţionarii români rămân şefi la eMag

Acţionarii eMag sunt Naspers, cu 70% din acţiuni, Iulian Stanciu, 21,6% din acţiuni, si Radu Apostolescu, având un procent de 8,4% din acţiuni. Iulian Stanciu îşi va păstra funcţia de director general şi Radu Apostolescu cea de director de dezvoltare, iar reprezentanţii grupului Naspers nu vor interveni în managementul companiei, potrivit aceluiasi comunicat al societăţii.

Cine este grupul Naspers

Naspers este o companie media din Africa de Sud şi una dintre cei mai mari jucători online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia şi Europa Centrală. În 2011 a înregistrat o cifră de afaceri de 5,3 miliarde de dolari şi este evaluată la 21,6 miliarde de dolari, potrivit publicaţiei „Capital“.

În România, grupul multinaţional deţine PayU Romania, platformele online autovit.ro, marcador.ro, compari.ro şi are acţiuni la Fashion Days.

Platforma eMag, pe piaţa online încă din 2001, a încheiat anul 2011 cu o cifră de afaceri de 621 de milioane de lei şi cu un profit net de 5,1 milioane de lei, conform indicatorilor finaciari publicaţi pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările