Sfârşitul unei ere: ce se întâmplă cu Avon, după 133 de ani de existenţă

Sfârşitul unei ere: ce se întâmplă cu Avon, după 133 de ani de existenţă

FOTO Shutterstock

Vânzările door-to-door au devenit mai puţin populare în era internetului, când aproape orice poate fi cumpărat cu ajutorul unui singur click. Asta poate duce însă fie la dispariţia unor mari companii din piaţă, fie la restructurarea ori reorganizarea strategiei acestora.

Grupul de cosmetice brazilian Natura, care deţine deja The Body Shop şi Aesop, a anunţat că achiziţionează afacerea britanică de vânzare directă a produselor cosmetice Avon, scrie BBC.
 
Oferta sa totală de aproximativ 2 miliarde de dolari (1,6 miliarde de lire sterline) înseamnă că acţionarii Natura vor deţine 76% din compania combinată, care va avea un venit anual de peste 10 miliarde de dolari.
 
Acordul va crea cea de-a patra companie de cosmetice din lume şi va pune capăt independenţei companiei cu o vechime de 133 de ani. 
 
Noua companie va avea 3.200 de magazine în întreaga lume, cu o prezenţă în 100 de ţări.
 
Avon reduce numărul locurilor de muncă
 
Avon se străduieşte să-şi modernizeze afacerile globale în ultimii ani, deoarece modelul de vânzări door-to-door a devenit mai puţin popular în era internetului.
 
În 2016, compania a declarat că îşi mută sediul de la New York în Marea Britanie "în timp", ce taie 2.500 de locuri de muncă în întreaga lume, ca parte a unui plan de restructurare.
 
În acelaşi timp, Avon şi-a vândut operaţiunile din SUA către fondul de investiţii Cerberus.
 
În luna aprilie, LG Household & Health Care a fost de acord să achiziţioneze atât acţiunile lui Avon, cât şi cele ale lui Cerberus în afacerile din SUA.
 
Potrivit analiştilor de la Brasil Plural, Natura "urmăreşte obiectivul de a deveni un brand global", dar a avertizat că va trebui să investească în mod semnificativ în operaţiunile lui Avon în Brazilia.
 
Avon are deja 2,2 milioane de consultanţi de marketing direct în Brazilia.
 
Natura are un model de afaceri similar, iar mulţi reprezentanţi Avon în Brazilia vând şi produsele Natura.
 
Producătorul de cosmetice brazilian a cumpărat The Body Shop, cu aproximativ 1 miliard de euro ($ 1.1bn, £ 880m), de la grupul francez de frumusete L'Oreal in 2017.
 
De atunci, Natura a încercat să transforme magazinul The Body Shop, care a suferit din cauza unei concurenţe sporite şi a unui mediu dificil de vânzare cu amănuntul.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: