Scandalul Volkswagen: „Şi consumul de carburant e măsluit, nu doar noxele“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Directorul tehnic al Registrului Auto Român, Cristian Bucur, a venit în studioul Adevărul Live                FOTO Eduard Enea
Directorul tehnic al Registrului Auto Român, Cristian Bucur, a venit în studioul Adevărul Live                FOTO Eduard Enea

Directorul tehnic al Registrului Auto Român, Cristian Bucur, a declarat la Adevărul Live că se poate face o analogie între păcăleala cu emisiile poluante din scandalul Volkswagen şi datele false privind consumul de combustibil.

Consumul declarat în cartea tehnică a autovehiculelor se măsoară tot în laborator şi tot în condiţii care nu corespund cu realitatea din exploatare, a declarat, la Adevărul Live, directorul tehnic al Registrului Auto Român (RAR), Cristian Bucur.

„Sunt reale şi parţial justificate discuţiile pe marginea diferenţelor dintre consumul declarat şi cel din realitate, se poate face o analogie cu ceea ce vorbim acum despre emisiile poluante. Consumul declarat se determină în anumite condiţii specifice de încercare, care nu pot fi reproduse decât foarte greu în exploatarea normală a maşinii. Şi aici sunt nişte trucuri de laborator, de exemplu se folosesc anvelope care au o frecare mai mică cu calea de rulare şi uleiuri cu proprietăţi deosebite - toate ajută la un consum declarat care să mulţumească iniţial cumpărătorul. După care apar şi ceva surprize“, a afirmat Cristian Bucur.

Şi computerul de bord ne păcăleşte


Oficialul RAR a mai arătat că există diferenţe privind consumul nu doar între cel declarat în cartea tehnică şi cel real, ci şi între consumul afişat la bord, în timpul mersului maşinii, şi cel real.

„Există diferenţe faţă de consumul real şi la afişajul de la bord. Desigur, acestea sunt mai mici decât faţă de cl scris în cartea tehnică. Aceste diferenţe vin din calibrarea dispozitivelor de măsurare, dar nu e sigur că e numai o eroare. Îmi aduc aminte că au existat unii producători care au evitat să afişeze, la bord, şi consumul instantaneu (acel consum care se duce, pentru scurt timp, în momentul acceleraţiei, uşor spre 20-30 la sută). Deci pot spune că ar fi şi aici o uşoară tendinţă de inducere în eroare. De fapt, computerul de bord face o estimare a timpului rămas până la următoarea alimentare, nu e doar un debitmetru pus la nivelul rezervorului“, a mai spus Cristian Bucur.

 Maşinile noi s-ar putea scumpi

În altă ordine de idei, directorul tehnic al RAR a spus că este de aşteptat o scumpire a maşinilor, indusă de procedurile care vor fi necesare pentru adaptarea la noile standarde privind emisiile de poluare.

„Acum nu este penalizat comportamentul în condiţii reale al autovehiculelor. Curând se vor instala dispozitive care vor urmări acest comportament, iar producătorii vor trebui să adapteze maşinile la noile condiţii. Pe acest fond, este de aşteptat că va creşte preţul maşinilor. Să zicem că acest cost suplimentar ar fi de 1.000 de euro; la maşinile de clasă mare, care oricum costă 40.000-50.000 de euro, un astfel de efort nu e atât de vizibil ca la maşinile de 5.000-6.000 de euro. Va fi o barieră şi anticipez că se va ascuţi lupta pentru fiecare felie de piaţă“, a mai spus Cristian Bucur.

După 7 octombrie vom şti ce avem de făcut

Potrivit oficialului RAR, dar şi anunţurilor anterioare, la mijlocul lunii octombrie vom afla ce vor face reprezentanţii din România ai Volkswagen, 7 octombrie fiind un termen la care Ministerul Transporturilor din Germania va comunica măsurile pe care le va adopta. Eventualele intervenţii tehnice - modificarea softului sau a unor elemente de hardware - se vor face exclusiv pe cheltuiala producătorului. Maşinile afectate sunt: Golf din familia "6", Passat din familia "7" şi Tiguan prima generaţie. Motorizări: 1.2, 1.6 şi 2.0

Deţinătorii de astfel de vehicule nu vor avea nicio problemă, nu-i va opri nimeni pe stradă, chiar ITP-ul, la scadenţele viitoare, se va face fără probleme.

În România sunt 105.303 maşini echipate cu acest tip de motoare în România. Per ansamblu, vechimea medie a parcului auto din ţara noastră este de 13,5 ani; în UE, media este de 7-8 ani.


 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite