Samsung se vrea lider şi în zona business. Un interviu cu Sorin Manea, noul şef al diviziei Enterprise, despre acest viitor

Samsung se vrea lider şi în zona business. Un interviu cu Sorin Manea, noul şef al diviziei Enterprise, despre acest viitor

Samsung devină mai activă în zona enterprise. FOTO Reuters

Samsung avansează în zona „business to business“, o piaţă populată cu soluţiile HP, BlackBerry, IBM şi Apple, şi crede că are soluţii câştigătoare. Am discutat cu Sorin Manea, noul şef al Enterprise Business Division al Samsung România, pentru a afla ce vând sud-coreenii în acest domeniu şi în ce constau aceste soluţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Sorin Manea a trecut din funcţia de şef la diviziei Telecom a Samsung Electronics România pe cea Enterprise. Acest lucru nu înseamnă mai nimic pentru consumatorii obişnuiţi, dar poate însemna mult pentru companie şi pentru mediul de afaceri din România. El are sarcina de a vinde soluţiile şi dispozitivele oferite de Samsung în corporaţiile locale. Timp de cinci ani, când compania a urcat în topurile telecom globale, el a îngrijit divizia românească. Acum, i-a lăsat-o lui Alexandru Munteanu, manager de vânzări al Cosmote şi Germanos în ultimii şase ani.

Compania sud-coreeană, când vine vorba de telefoane, este una aparte. Produce mare parte din componente, dar produce pentru ea, mai rar pentru terţi. Producea pentru Apple, dar în urma unor procese nu mai face asta atât de mult. Ecranele, procesoarele, memoriile flash de stocare şi alte componente sunt produse în fabricile Samsung. Când scad vânzările celor mai noi smartphone-uri, scad toate diviziile de sub acele smartphone-uri. De aceea, ca orice corporaţie care are ca ţintă creşterea caută diversificarea afacerilor.

În prezent, pe piaţa consumer, Samsung, încă lider, simte presiunea din partea unor companii din China, precum Xiaomi, OnePlus şi Oppo, care vând telefoane la fel de puternice, dar la preţuri mai mici. Sorin Manea spune în interviul de mai jos că „Samsung vinde soluţii“, nu neapărat dispozitive către companii.

Pe măsură ce piaţa dispozitivelor smart se democratizează, scăzând preţurile, software-ul poate fi valoarea adăugată. Hardware-ul este vândut la preţ mai mic de chinezi acum, dar software-ul este cel care îl poate face să meargă şi îl integrează în companii şi în vieţile oamenilor. Schimbarea din România şi atitudinea globală a Samsung spre diversificare vine (ca o coincidenţă) într-o perioadă în care Apple şi IBM, vechi rivali pe piaţa computerelor, au încheiat un parteneriat pentru a vinde hardware şi software în companii.

Veniţi la conducerea diviziei business to business (n.r.: B2B) când Samsung, la nivel mondial, înregistrează o scădere care a atras atenţia. Ce poate oferi Samsung, atât în România, cât şi pe alte pieţe, la nivel de business? Ce calităţi ar scoate compania în faţă?

Rezultatele trimestrului încheiat la finalul lunii iunie au reflectat aprecierea puternică a monedei coreene faţă de dolar, euro şi majoritatea valutelor din ţările aflate în curs de dezvoltare. Trimestrul doi este unul care aduce scăderi sezoniere în privinţa cererii de smartphone-uri în China. Suntem prudenţi, dar ne pregătim pentru rezultate mai bune în trimestrul trei. La nivel mondial, Samsung va continua să îşi extindă activitatea B2B, iar România nu va face notă discordantă.

Samsung ocupă poziţii fruntaşe pe mai multe segmente de piaţă, de la telefoane la Smart TV-uri. Asta înseamnă că utilizatorii ne caută, le plac produsele noastre şi le apreciază. În privinţa clienţilor corporate, Samsung poate oferi soluţii tehnologice integrate, productivitate crescută şi, implicit, profitabilitate îmbunătăţită. Şi asta pentru că soluţiile pe care le oferim pornesc de la produse care şi-au câştigat deja popularitatea în rândul utilizatorilor. Gândiţi-vă că angajaţii folosesc în interes de serviciu dispozitive cu care sunt familiarizaţi deja. Nu e nevoie să înveţe cum funcţionază imprimanta sau tableta, nu pierd timp încercând să înţeleagă sistemul de operare al smartphone-ului, pentru că telefonul personal este deja un Samsung. Asta înseamnă că fiecare angajat se va concentra pe sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească şi nu pe felul în care funcţionează tehnologia pe care o are în birou.

În 2011, într-o declaraţie pentru revista „Income“, aţi spus că în cinci ani se vor vinde doar smartphone-uri. Au trecut trei ani, smartphone-urile conduc. Dinamica se reflectă în business? Conceptul „Bring your own device“ (n.r.: BYOD) se aplică în România în concordanţă cu piaţa consumer?

Companiile îşi doresc mai multă mobilitate pentru angajaţi, au devenit mai flexibile şi, în funcţie şi de specificul fiecărei industrii, au înţeles că programul 9.00-17.00, cu angajatul legat practic de birou, nu este eficient. Aşadar, investiţia în smartphone-uri este naturală pentru afacerile anului 2014. Totodată, BYOD câştigă tot mai mult teren, şi asta datorită sistemelor de securitate tot mai avansate, care le oferă companiilor certitudinea că toate datele confidenţiale sunt stocate în siguranţă.

Sistemul Knox al Samsung este cel mai bun exemplu în acest sens. (Acesta) utilizează un puternic sistem de criptare şi izolare pentru a  proteja bunsiness-ul şi informaţiile critice împotriva scurgerilor de date şi atacurilor malware. Cel mai probabil, vom vedea un ritm de adopţie accelerat pentru BYOD în perioada următoare, şi asta pentru că angajaţii au investit într-un smartphone performant (vedem asta din cifrele pieţei) şi vor să îl folosească şi la muncă. Asta înseamnă mai mult confort pentru angajaţi şi o gestionare smart a resurselor pentru companii.

Victor Armăşelu, director al diviziei Consumer Electronics de la Samsung, a spus că românii sunt interesaţi de noile tehnologii, chiar dacă nu au bani să le cumpere. Companiile, conduse de români, se supun aceluiaşi tipar?

De cele mai multe ori, românilor le place să fie la curent cu toate noutăţile în domeniu, iar companiile au acelaşi comportament. Directorii de IT sunt, de obicei, cei care urmăresc lansările şi inovaţiile în tehnologie. Uneori, chiar managerii sunt cei care dau tonul la acest capitol, iar asta din două motive: pentru că sunt cei mai interesaţi de reducerea costurilor şi de mobilitate, iar tehnologia este cel mai eficient mijloc pentru asta, şi pentru că de cele mai multe ori aplică soluţii integrate şi în viaţa privată.

Când aţi preluat noua funcţie, aţi spus că vânzările către companii vor ajunge la 100 de milioane de euro în 2015. Ce vindeţi de banii aceştia? Şi nu aş vrea să vă opriţi doar la termenul generic de „telefoane“, că toţi producătorii de telefoane pot vinde un anumit număr (mare) de unităţi unei companii şi îşi pot denumi activitatea una B2B.

Extinderea activităţii Samsung pe segmentul B2B presupune, aşa cum spuneam, oferirea de soluţii, nu doar de produse, clienţilor noştri. Soluţiile oferite de Samsung nu sunt „out of the box”. Sunt create de Samsung, împreună cu partenerii noştri, valorificând know-how-ul din companie, precum şi informaţiile pe care le avem din cercetare şi dezvoltare despre felul în care clienţii folosesc produsele noastre. Astfel, putem oferi soluţii personalizate pentru orice fel de business, de la IMM-uri la cele mai mari corporaţii, indiferent de industria în care activează.

Un exemplu bun e în educaţie, unde avem deja câteva exemple de succes cu soluţia noastră Smart Classroom, implementată deja atât în Bucureşti, cât şi în ţară. Smart Classroom este un proiect care oferă o soluţie digitală de învăţare completă care include atât suport hardware şi software, cât şi conţinut digital, adaptat curriculumului recomandat elevilor de liceu. Proiectul presupune crearea unei clase utilate complet cu tehnologie de ultimă generaţie, incluzând tablete, E-Board-uri şi digital display. În plus, proiectul Smart Classroom facilitează comunicarea în timp real dintre profesori şi elevi şi încurajează schimbul de experienţă cu alte licee, printr-o platformă cloud.

În hospitality, mai precis divertisment în industria hotelieră, observăm o tendinţă tot mai accentuată a înlocuirii cablului TV cu IPTV. O parte din hoteluri au făcut sau intenţionează să facă această trecere, mai ales în zona premium. Asta înseamnă (n.r.: că putem vinde) un portofoliu extins de servicii video la dispoziţia clientului, împreună cu un conţinut variat, personalizarea informaţiilor pentru clienţi şi servicii de tip video on demand.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: