Rompetrol Moldova, în extindere: anul acesta a deschis 12 benzinării şi plănuieşte inaugurarea a şapte staţii noi în 2017

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rompetrol Moldova, subsidiara din Republica Moldova a KMG Internaţional, a deschis anul acesta 12 staţii, ajungând, pe piaţa locală, la o reţea de 77 de puncte de distribuţie, dintre care peste 30 sunt în Chişinău. Compania estimează că până la sfârşitul anului va finaliza lucrările pentru încă o staţie, iar pentru anul 2017 va continua planul de extindere, urmând să deschidă alte şapte benzinării.

În iulie anul acesta Rompetrol Moldova a deschis 10 staţii noi de carburanţi şi estima că alte cinci vor fi inaugurate până la sfârşitul anului, însă în a doua jumătate a anului doar două au fost finalizate. Totuşi, managerul general al companiei de peste Prut, Felix Crudu Tesloveanu, a declarat, vineri, într-o întâlnire cu presa, că Rompetrol a ajuns cel mai important furnizor de carburanţi din Republica Moldova, cu o cotă de piaţă de 40%, dublă faţă de acum patru ani. Explicaţia constă în faptul că Rompetrol Moldova vinde carburanţi de la rafinăria Petromidia din România nu doar în staţiile proprii, dar şi celorlalţi distribuitori de pe piaţă.

„În Republica Moldova avem 77 de benzinării în prezent, după ce am deschis 12 unităţi anul acesta, majoritatea modernizate sau în curs de modernizare. Comparativ cu 2012, am dublat volumele vândute. De asemenea, ne-am dublat cifra de afaceri faţă de acum patru ani, când era de 80 de milioane de dolari. Anul acesta, vom trece de 150 de milioane de dolari“, a spus Felix Crudu Tesloveanu, director general al Rompetrol Moldova. De asemenea, a crescut şi numărul de angajaţi ai companiei, de la 400, câţi erau în 2012, la aproximativ 800 în prezent.

Compania mai are în Moldova un depozit petrolier în Chişinău şi un depozit GPL în satul Târnova. În total, în Republica Moldova, sunt aproximativ 650 de benzinării, iar peste 500 dintre ele sunt deţinute de companii ca Lukoil, Petrom, Rompetrol, Tyrex, Vento, Bemol. De altfel, principalii concurenţi ai Rompetrol sunt Lukoil, care deţine 102 benzinării, Tyrex, cu 86 de benzinării şi o altă companie petrolieră românescă, OMV Petrom, care are 80 de unităţi. Staţiile nu sunt o investiţie proprie a Rompetrol, ci sunt închiriate, compania fiind nevoită să plătească o sumă de bani care variază în funcţie de performanţa staţiei.

Preţurile benzinei şi motorinei sunt reglementat de stat

Pe de altă parte, Felix Crudu Tesloveanu a menţionat că marja de profit a fost redusă faţă de anul trecut, ca urmare a intrării în vigoare, la jumătatea acestui an, a unui mecanism de fixare a preţului litrului de combustibil. Preţul maxim este stabilit acum de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie din Chişinău şi se calculează o dată la două săptămâni, fiind influenţat de cotaţiile internaţionale, accize, cursul leului moldovenesc. Distribuitorii de carburanţi din Republica Moldova sunt obligaţi să-şi ajusteze preţurile, astfel încât să nu comercializeze benzină la un preţ mai mare decât cel stabilit de ANRE.

După această decizie intrată în vigoare la 1 iunie 2016, preţurile s-au redus cu aproximativ un leu moldovenesc, conform directorului de retail în cadrul companiei Rompetrol Moldova, Alexandru Andronic, iar marja de profit a companiei s-a redus cu 40%. Dar, datorită creşterii volumului distribuit atât prin staţiile proprii, cât şi prin ceilalţi distribuitori de pe piaţă, compania a reuşit să-şi păstreze acelaşi nivel de profit, au mai precizat reprezentanţii companiei.

Pentru anul viitor, reprezentaţii companiei şi-au propus să devină lider de piaţă pe zona de retail, astfel că, în următoarele luni, vor să deschidă încă şapte staţii şi vor continua procesul de rebranding. Practic, staţiile „vechi“ Rompetrol sunt într-un proces de modernizare după modelul lansat de Grupul KMG Internaţional în România în 2016: aceeaşi identitate vizuală a mărcii Rompetrol în toate staţiile şi construirea de magazine în fiecare benzinărie. În prezent, în cele 77 de puncte de distribuire, funcţionează 37 de magazine.

Încă neclare planurile de CSR ale companiei

În ceea ce priveşte campaniile de responsabilitate socială derulate de companie (CSR), planurile pentru anul viitor nu sunt încă foarte clare. Deşi compania nu are planificată o acţiune independentă concretă, Alexandru Andronic, directorul de retail al Rompetrol Moldova, a spus că, de regulă, campaniile lor de CSR se concentrează pe îmbunătăţirea relaţiilor cu comunitatea – participarea la diverse evenimente ecologice, cum ar fi plantarea de copaci, precum şi evenimente în colaborare cu casele de copii şi de bătrâni.

Rompetrol, acum KMG Internaţional, este deţinută de compania naţională de petrol şi gaze din Kazakstan, KazMunaiGas. Reţeaua de staţii are peste 1.000 de puncte de distribuţie în ţări europene (România, Moldova, Georgia, Bulgaria, Franţa şi Spania.), care operează sub brandul Rompetrol. În Republica Moldova, grupul este prezent din anul 2002.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite